حمله به شمال سوریه بهای سنگینی برای ترکیه دارد

سرویس سوریه- یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه، اعلام کرد: ترکیه و گروه‌های مزدور سوری بدانند اگر به ما حمله کنند بهای سنگینی می‌پردازند.

به گزارش کُردپرس، زانا کوبانی یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه امروز در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: اگر دولت اشغالگر ترکیه تهاجم گسترده ای را به مناطق شمال سوریه آغاز کند، پاسخ قاطعی به آن‌ها می‌دهیم. کسانی که به ما حمله کنند تاوان سنگینی می‌پردازند.

مجمع عمومی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه

از تاریخ ششم‌ ژوئیه به منظور ایجاد آمادگی برای ساکنان و نهادهای منطقه در برابر تهدیدات دولت ترکیه در همه ابعاد سیاسی، نظامی و اقتصادی، وضعیت فوق العاده در سراسر شمال سوریه اعلام کرد.

در همین رابطه، زانا کوبانی، از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه، با بیان اینکه دولت ترکیه در تلاش برای تهاجم به منطقه است، گفت: دولت اشغالگر ترکیه باید این موضوع را تشخیص دهد که اگر به منطقه حمله کند، اینبار واقعه عفرین روی نمی‌دهد و این حمله پایانی بر اشغالگری ترکیه است.

کوبانی ادامه داد: ما اکنون یک مرحله حساس و سرنوشت ساز را پشت سر می گذاریم، ده سال است که بحران سوریه ادامه دارد. مردم و نیروهای ما در حال تجربه انواع جنگ هستند. دولت متجاوز ترکیه ما را هدف قرار می دهد زیرا ما تنها مانع برنامه های توسعه‌طلبانه آن‌ها در خاورمیانه هستیم.

کوبانی از مردم شمال سوریه خواست تا به همکاری با نیروهای دفاعی خود بپردازند و گفت: دولت اشغالگر ترکیه در حال جنگ ویژه‌ای علیه ما است، مردم باید این را به خوبی درک کنند و ما را در سنگرها حمایت نمایند.

کوبانی همچنین با اشاره به اینکه دولت ترکیه نه تنها برای شمال و شرق سوریه بلکه تهدیدی برای بیشتر خاک سوریه است، ادامه داد: نیروهای نظامی ما قدرت خود را از مردم می گیرند و آنچه ما از مردم می خواهیم این است که اگر جنگی شد، خاک خود را ترک نکنند و در خانه های خود بمانند، زیرا اگر بمانند، قطعا پیروز می‌شویم».

این فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه، در پیامی به جامعه جهانی، گفت: «تمام جهان باید بدانند «تروریست‌هایی» که اشغالگران ترکیه می‌گویند با آن‌ها می‌جنگند، ما نیستیم؛ تنها جرم ما این است که در برابر حملات ترکیه مقاومت می کنیم و از خاک خود محافظت می نماییم. ما نمی خواهیم آنچه برای ساکنان مناطق تحت اشغال ترکیه مانند قتل، آدم ربایی، دزدی و قتل عام رخ داده برای اینجا هم اتفاق بیافتد.

کوبانی ادامه داد: ما خواهان جنگ نیستیم، اما زمانی که مردم و مناطق ما در خطر هستند، سکوت نمی‌کنیم و واکنش های شدیدی از خود نشان می‌دهیم.

وی افزود: تاکتیک نیروهای ما با سال ۲۰۱۸ متفاوت است، آموزش های جدیدی در استفاده از سلاح های پیشرفته دیدیم و روحیه و اراده ما بالاست، آماده ورود به جنگ هستی و نیستی هستیم.

کوبانی در پایان سخنان خود از شرکای اشغالگر ترکیه خواست خود را به پول نفروشند و دستشان به خون مردم آلوده نشود.

کد خبر 35908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha