تکفاندو؛  طرح  ابتکاری قهرمان ایلامی  برای آموزش تكواندو به كودكان

ملي پوش و قهرمان سابق سنگين وزن ايران موفق به تهیه طرحی ابتکاری برای آموزش تکواندو به کودکان شد.

حامد كناريوند مربی و تکواندو کار، که اصالتا ایلامی است، در گفت و گو با کرد پرس درباره طرح ابتکاری خود برای آموزش تکواندو به کودکان گفت : اين روش آموزشي تكفاندو نام دارد که در سال ٢٠١٩ در سوئيس به ثبت رسيده است.
وی با اعلام اینکه تعریف تکواندو برای کودکان در کشورهای توسعه یافته فراتر از تعریفی است که ما در ایران داریم افزود : در حالی که روانشناسی کودک و علم تمرین هرگونه مسابقه برای کودکان زیر ده سال را شدیدا مضر می داند ، ولی ما در ایران برای کودکان لیگ قهرمانی داریم.
کناریوند ادامه داد : از آنجایی که من در فرانسه و سوئیس مشغول به کار وزندگی هستم و کشور سوئیس از پیشگامان روانشناسی کودک در دنیا محسوب می شود , من و همسرم روشی را ابداع کردیم که تکنیک های تکواندو در حین بازی و سرگرمی به کودکان آموزش داده میشود .
وی اضافه کرد: این متد آموزشی ابداعی تکفاندو Taekfundo نام دارد که در کشور سوئیس ثبت و خوشبختانه تاکنون کشورهای سوئیس و فرانسه از این روش استقبال کرده اند.
کناریوند بیان کرد: این روش آموزشی با توجه به نياز هاي جوامع غربي پياده‌سازی شده که انتظار می‌رود در كشور ما نیز تبدیل به یک نياز شود.
این قهرمان ملی سابق تکواندو تاکید کرد: تكواندو ورزشي سابقه‌دار و برخوردار از تاريخي كهن است كه متاسفانه با ورود این رشته ورزشی به المپيك در سالهاي اخير بسياري از مزيت هاي اين هنر رزمي كهن در اقصی نقاط دنیا از جمله ایران به فراموشی سپرده شده و تنها به برد و باخت آن فکر می‌کنند.
مخترع روش آموزشي تكفاندو یاد آور شد: در كشورهاي توسعه يافته و اروپايي ورزش جنبه سرگرمي و نشاط براي كودكان داشته و والدين آنان تنها با ديد قهرماني به رشته‌های ورزشی نگاه نمی‌کنند.
کناریوند گفت : براساس پژوهش‌های انجام شده اخير در زمينه خوشبختي، بخش عمده رضايت از زندگي در ميانسالي مربوط به منابع شادی و نشاطي است كه فرد در كودكي كسب كرده و بدون تردید كودكی که هر هفته در جو مسابقات ليگ ، تحت فشار و استرس ناشي از برد و باخت و حتي کاهش وزن قرار می‌گیرد با اين شرايط نه تنها عمر قهرماني فرد كوتاه بلكه در زندگی نیز به رضايت‌مندی مطلوبی نمی‌رسد.
این مربی تکواندو ادامه داد : در تكفاندو روشي پياده شده تا كودك در حين بازي و سرگرمي و بدون هيچگونه تنش و اضطراب تمام مهارت هاي تكواندو را كه شامل احترام به مربي و دوستان، نظم و انضباط، مراقبت از خود و ديگران و همچنين تكنيك هاي پايه ي تكواندو را فرا بگیرد.
کناریوند با اعلام اینکه روش یاد شده بازخورد بسيار مثبتي در اروپا و بویژه سوئيس به عنوان مهد روان‌شناسي كودك داشته است، یادآور شد: متد ابداعی به صورت فرانشايز به كشورهاي سوئيس و فرانسه ارائه شده و رایزنی‌های مرتبط برای ورود آن به سایر کشورها نیز در حال انجام است.
وی اضافه کرد: این روش نوین آموزشی برای سلامت روحي و جسمي فرد در نهايت سلامت جامعه را به دنبال دارد که برای ترویج آن در جامعه از طریق تغییر نگرش در میان خانواده‌ها اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است.

کد خبر 33722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha