هشدار مجدد آمریکا به ترکیه درباره حمله به کردهای سوریه

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا عملیات نظامی جدید ترکیه علیه کردهای سوریه را بی ثبات کننده دانست و هشدار داد ترکیه باید توافق آتش بس 2019 را رعایت کند و دستاوردهای آمریکا و کردها در مبارزه با داعش را تحت تاثیر قرار ندهد.

به گزارش کردپرس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی مجدد از عملیات نظامی احتمالی ترکیه علیه کردهای سوریه، نسبت به پیامدهای آن از جمله بر غیرنظامیان هشدار داد.

ند پرایس در گفتگوی شب گذشته با خبرنگاران، تاکید کرد آمریکا بر حفظ آتش بس برقرار شده در سال 2019 در خطوط تماس میان نیروهای کرد و ارتش ترکیه تاکید می کند. او تاکید کرد کشورش هرگونه تشدید فضای بی ثباتی در منطقه شمال شرق سوریه را محکوم می کند و از همه طرفین می خواهد برای حفظ آتش بس تلاش کنند.

ند پرایس تاکید کرد حمله احتمالی ترکیه بر آنچه او پیشرفت های عظیم در مبارزه با داعش با کمک نیروهای کرد خواند، تاثیر منفی خواهد گذاشت.

ند پراس گفت: ما از ترکیه انتظار داریم با بیانیه مشترک آمریکا و این کشور در سال 2019 همچنان همراهی کند که از جمله مفاد آن متوقف کردن هرگونه عملیات تهاجمی در شمال شرق سوریه است.

او نگرانی های امنیتی ترکیه در مورد نیروهای کرد سوریه را مشروع دانست اما تاکید کرد که عملیات نظامی احتمالی ترکیه می تواند ثبات منطقه را به خطر انداخته و دستاوردها علیه داعش را تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر 33407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha