فراخوان سرمایه‌گذاری  برای ساخت موزه صلح سردشت

سرویس آذربایجان غربی– مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از اعلام فراخوان عمومی جذب سرمایه‌گذار برای ساخت موزه صلح سردشت خبر داد و واگذاری آن به مدت ١٥ سال به سرمایه گذار خبر داد.

به گزارش کردپرس، جلیل جباری با اعلام این مطلب گفت: مدت زمان اجرای پروژه در این فراخوان 36 ماه تعیین شده و در صورت تائید کارگروه واگذاری موزه صلح سردشت به مدت 15 سال در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این پروژه تا 11 اردیبهشت سال جاری فرصت دارند مدارک مورد نیاز و درخواست خود را به این اداره‌کل تحویل دهند.

او ادامه داد: صلاحیت و اهلیت مالی، فنی و عمومی سرمایه‌گذاران متقاضی توسط کمیته فنی بازرگانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و کمیته در رد و یا قبول آن اختیار تام دارد و هرگونه تغییر در فرایند پروژه‌ها باید با هماهنگی کارفرما باشد.

جباری گفت: موزه صلح سردشت با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت در دفاع مقدس و نشان دادن مظلومیت قربانیان این حادثه راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در سال 1400 شاهد رشد ۱۰۵ درصدی در تعیین حرایم آثار تاریخی بوده است، گفت: ۱۳۴ اثر هم به مجموع آثار تاریخی ثبتی این استان اضافه شده است.

او ادامه داد: در سال های اخیر در ۱۲۰ محوطه تاریخی کاوش باستانی در استان انجام شده که کانی سیب پیرانشهر یکی از این محوطه هاست که باید این آثار را به پرونده‌های ثبتی تبدیل کنیم.

جباری گفت: در حال حاضر ۶ روستا در بافت تاریخی، پنج بافت تاریخی مصوب در استان در شهرهای ارومیه، خوی، تکاب، سلماس و ماکو، چهار یادمان دفاع مقدس، ۱۷ اثر طبیعی، ۱۳۰۵ محوطه تاریخی و ۲۳۲ بنا در سطح ملی ثبت ملی شده‌اند.

کد خبر 31295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha