آمریکا می‌خواهد گروه‌های مخالف دمشق را متحد کند

سرویس سوریه- یک تحلیلگر نظامی سوری اعلام کرد: آمریکا بدنبال طرحی است تا گروه‌های خارج از کنترل دمشق را با یکدیگر متحد کند.

احمد رحال یکی از کارشناسان نظامی مخالف دولت سوریه، در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه از قصد ایالات متحده برای متحد کردن گروه‌های مخالف دولت مرکزی خبر داد.

رحال خاطر نشان کرد: دو سناریو درباره سوریه وجود دارد، ابتدا: اتحاد گروه‌هایی خارج از کنترل دولت سوریه هستند؛ پروژه‌ای که آمریکا در حال حاضر روی آن کار می کند.

به گفته رحل، واشنگتن می خواهد از طریق سناریوی اتحاد، گروه‌های مختلف را علیه دولت سوریه به صفبندی مجدد برساند.

او گفت: ممکن است فرایند اتحاد خاصی انجام شود و ترک‌ها بخشی از کنترل‌ مناطقی که در عملیات چشمه صلح تصرف کرده بودند را به نیروهای دموکراتیک سوریه در ازای چیزی که به ترک‌ها داده می‌شود واگذار کنند.

سناریوی دوم این است که روسیه قصد دارد حضور خود در سوریه را کاهش دهد و بنابراین نیروهای ترکیه و گروه‌های نظامی ممکن است در مناطق شمال رقه، جنوب بهار صلح و سایر مناطق همجوار دولت سوریه و نه علیه نیروهای SDF اقداماتی انجام دهند.

رحال معتقد است: امروز منطقه در آشفتگی قرار دارد و جنگ اوکراین سایه های خود را بر سوریه انداخته است. اطلاعاتی در دست است مبنی بر اینکه روسیه ممکن است به زودی تصمیمی برای خروج از سوریه بگیرد.

این اقدام، تغییر شگرفی در عرصه سوریه و آستانه و تفاهمات موجود بین ترکیه و روسیه ایجاد خواهد کرد.

رحل، در مورد توانایی جناح های نظامی مخالف دمشق و هیات تحریر الشام برای آغاز عملیات نظامی علیه نیروهای دولتی در صورت عقب نشینی روسیه، معتقد است: این بستگی به ترکیه دارد که موضعش چه باشد و منافعش در چه نقطه‌ای تامین‌ گردد.

کد خبر 31184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha