تاکید آمریکا بر حضور درازمدت در عراق و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در خاورمیانه، با اشاره به اینکه شکست کامل داعش در کوتاه مدت ممکن نیست بر ادامه حضور نیروهای این کشور در عراق و سوریه برای مدتی طولانی تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از وبسایت وزارت دفاع آمریکا، دینا استراول، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در خاورمیانه در سخنانی بر لزوم ادامه حضور صدها تن از نیروهای این کشور در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه تاکید کرد.

او در توجیه ادامه حضور نیروهای آمریکا در عراق و سوریه گفت: شکست کامل داعش در عراق و سوریه، در کوتاه مدت ممکن نیست. در نتیجه ما بر تعهد خود مبنی بر ادامه حضور در عراق و سوریه تاکید می کنیم.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا همچنین در واکنش به انتشار گزارش هایی درباره احتمال معاف شدن مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از تحریم های واشنگتن علیه سوریه گفت: نه معافیت و نه لغو تحریمها در مورد سوریه مطرح نیست.

او هدف از ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را همکاری با نیروهای متحد محلی برای اطمینان یافتن از شکست داعش دانست.

استراول از وزیر دفاع آمریکا نقل کرد که کشورش از نیروهای متحد مانند نیروهای دموکراتیک سوریه حمایت کرده و به آنها مشاوره نظامی ارائه می کند.

معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در خاورمیانه که در مرکز ویلسون سخرانی می کرد، همچنین از تهدیدهای جدی نیروهای آمریکایی از سوی برخی نیروها در سوریه خبر داد.

کد خبر 30181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha