رشد مجدد صنعت گردشگری در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری شین هوا، افزایش امنیت داخلی و کاهش ابتلا به کرونا رشد صنعت گردشگری اقلیم کردستان عراق را به موقعیت  آن پیش از همه گیری این بیماری بازگردانده است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری شین‌هوای چین در گزارشی از بهبود سریع صنعت گردشگری و افزایش تعداد گردشگران در اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

بر اساس این گزارش، صنعت توریسم در اقلیم کردستان بر اثر شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۵ درصد افت کرد. بر اساس این گزارش، رشد دوباره صنعت توریسم در اقلیم کردستان سال گذشته شروع شد و بر اساس اطلاعات رسمی، در سال گذشته حدود ۴ میلیون نفر از اقلیم کردستان عراق بازدید کردند که بیشتر این افراد اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده بودند.

خبرگزاری رسمی چین علت علاقه مندی گردشگران خارجی و داخلی عراق به سفر به اقلیم کردستان عراق را غنی بودن این منطقه از لحاظ مناظر طبیعی، مکان های تاریخی و داشتن فرهنگ غنی عنوان کرده است.

کاروان واحد، سرپرست تورهای اقلیم کردستان عراق گفته است وضعیت گردشگری بهبود پیدا کرده و به وضعیت قبل از شیوع کرونا بازگشته است. او یکی از علل افزایش تعداد گردشگران در اقلیم کردستان را بهبود وضعیت امنیتی در این منطقه دانست.

دست‌اندرکاران حوزه گردشگری در اقلیم کردستان عراق از افزایش سفر شهروندان روسی، آمریکایی و اروپایی به اقلیم کردستان عراق در سال گذشته خبر داده‌اند.

برخی از آن ها با توجه به رونق گرفتن کسب و کارها بر اثر هجوم گردشگران خارجی به اقلیم کردستان عراق گفته‌اند حضور گردشگران غربی و عربی در اقلیم کردستان باعث بهبود وضعیت اقتصادی اقلیم کردستان شده است.

کد خبر 29954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha