رویکرد محتاطانه انگلیس در مراودات تجاری با عراق و اقلیم کردستان

سرویس جهان- دولت انگلیس با انتشار بیانیه ای از حجم ناچیز مراودات تجاری با عراق و اقلیم کردستان به دلیل موانع متعدد خبر داده است.

به گزارش کردپرس پایگاه خبری دولت انگلیس در اطلاعیه ای اقدام به بروز کردن دستورالعملهای تجارت با عراق و اقلیم کردستان کرده است.

در این بیانیه میزان صادرات کالا و خدمات انگلیس به عراق در نه ماه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۴۵۰ میلیون پوند گزارش شده است. دولت انگلیس میزان مراودات تجاری خود با عراق و اقلیم کردستان را ناچیز توصیف کرده است.

لندن عواملی از جمله مسائل امنیتی، عدم شفافیت، کاغذ بازی، ضعیف بودن زیرساخت ها، ضعف سیستم بانکداری در دادن اعتبارات جاری و تاخیر در پرداخت ها را از جمله عوامل موثر در کاهش میزان تجارت میان انگلیس و عراق و اقلیم کردستان عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش بازار اقلیم کردستان عراق در حال حاضر در اولویت شرکت های انگلیسی قرار دارد. بر اساس گزارش دولت انگلیس عمده فرصت‌های تجاری انگلیس در اقلیم کردستان مربوط به بخش خصوصی است.

لندن علت جذابیت و کردستان برای دولت انگلیس و شرکت های این کشور را تمایل دولت اقلیم کردستان برای تنوع بخشیدن در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اصلاحات دانسته است.

کد خبر 28565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha