ترکیه بدون حمایت روسیه قادر به تصرف مناطق کردنشین سوریه نبود

سرویس جهان- روزنامه فایننشال تایمز در تحلیلی پیرامون جنگ در اکراین و تاثیر آن بر خاورمیانه و همپیمانی «شکننده» میان ترکیه و روسیه، تاکید کرده که با توجه به اینکه آنکارا بدون همراهی مسکو نمی توانست به آسانی اقدام به تصرف قلمرو سوریه بویژه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه کند، ممکن است ترکیه مجبور شود در جنگ اکراین و روسیه بی طرفی را کنار بگذارد.

به گزارش کردپرس، روزنامه فایننشال تایمز در تحلیلی پیرامون تاثیرات جنگ اکراین بر روابط در خاورمیانه، بویژه همپیمانی «شکننده» میان ترکیه و روسیه نوشت: جنگ اکراین-روسیه قطعا بر روابط و همپیمانی ها در خاورمیانه تاثیر خواهد گذاشت.

این روزنامه با اشاره به این که آنکارا و مسکو، با توجه به شکاف در رابطه آنکارا با غرب، وارد همپیمانی بویژه در مورد سوریه شدند، نوشت: ترکیه نمی تواند تا ابد موضع بی طرفانه ای داشته باشد و اگر روسیه بتواند اکراین را تصرف کند، آنکارا به این نتیجه خواهد رسید که ناتو ببری کاغذی بیش نیست و نزدیک شدن هرچه بیشتر اردوغان به پوتین را به همراه خواهد داشت.

فایننشال تایمز یکی از تاثیرات همپیمانی ترکیه با روسیه را باز شدن جای پا برای اردوغان در سوریه عنوان کرده و نوشت: ترکیه تنها با چراغ سبز روسیه توانست عملیات نظامی متعدد در سوریه انجام دهد و مناطق مهم تحت کنترل کردهای سوریه را در اختیار بگیرد.

این روزنامه تاکید کرده است که همکاری و همپیمانی روسیه با ترکیه اردوغان را قادر ساخت کردها را با وجود حمایت آمریکا از برخی مناطق سوریه بیرون کرده و از ایجاد موقعیتی سیاسی هولناک برای ترکیه جلوگیری کند.

کد خبر 28384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha