حجم آب سدهای کردستان به 1.2 میلیارد متر مکعب رسید

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم کنونی آب ذخیره شده سدهای استان یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۵ درصد بیشتر است.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد با اشاره به اینکه ظرفیت مخزن سدهای استان ۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون مترمکعب است، گفت: دبی ورودی آب سدها در سال جاری ۱۸۶ متر مکعب بر ثانیه است که این رقم در سال گذشته در همین موقع ۹۹ متر مکعب بر ثانیه بود.

وی دبی آب خروجی سدهای استان را در حال حاضر ۱۳ مترمکعب بر ثانیه و سال گذشته ۳۲ مترمکعب اعلام کرد و افزود: با این وجود میزان پر بودن سدها در سال جاری ۴۴.۲ درصد و سال گذشته ۵۶.۹ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به کاهش بارش ها در اسفند امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، اظهار کرد: البته هنوز رواناب حاصل از ذوب شدن برف ها در استان اتفاق نیفتاده و در صورت ذوب شدن برف های بالادست سدها، احتمال افزایش حجم آب نیز وجود دارد.

آریانژاد ادامه داد: میزان بارش متوسط استان در سال آبی جاری تا امروز ۲۴۴ میلیمتر بوده که نسبت به دراز مدت 7 درصد کاهش دارد، ضمن اینکه متوسط بارش در اسفند ماه امسال نیز ۲۹ میلیمتر بوده است و اسفند سال گذشته تا همین موقع ۲ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده بود.

کد خبر 28370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha