برگزاری پنجمین دوره جشنواره سراسری «داستانک کُردی» در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- پنجمین دوره جشنواره سراسری «داستانک کُردی» اوایل سال آینده توسط پایگاه خبری "هاژه" و اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و مهاباد برگزار می‌شود.

به گزارش کردپرس، در این جشنواره داستان نویسان سراسر کشور می توانند آثار خود را در بخش داستانک با موضوع آزاد، در بخش مقاله با موضوع جایگاه، نقش و تاثیر داستان و داستانک در ادبیات جهانی، داستان و داستانک کُردی و افق و دیدگاه‌ها آن و مجموع تحقیقات و نوشتارهای مربوط بە داستان و داستانک با یکی از گویش‌های زبان کُردی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

همچنین علاقه‌مندان به شرکت در بخش فرعی و طراحی لوگوی اختصاصی و دائمی این جشنواره نیز می توانند اثرهای خود را به دبیرخانه آن ارسال کنند.

۲۵ اسفندماه آخرین فرصت ارسال آثار است و شرکت کنندگان مطالب را به ایمیل festival.haje@gmail.com ارسال کنند. شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شمارەهای ۰۹۱۹۴۱۰۵۴۲۳ و ۰۴۴۴۲۲۲۴۸۴۵ تماس بگیرند.

در آخرین دور این جشنواره در سال جاری در مجموع ٢٧٧ اثر از ۱۵۱داستانک‌نویس با پنج گویش مختلف زبان کردی بە دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری داستانک کردی ارسال و از میان آنان ٢٦٥ اثر از ١٢٤ داستانک‌نویس پس از تطابق با استانداردها و شرایط درج‌شدە در فراخوان بە بخش داوری راه یافتند.

پس از بررسی آثار توسط هیئت داوری، سه اثر "پازل" نوشته خبات حمید از سنندج، "پالتاوشور" نوشته واحد کریمی از لیلاخ و "نامه ی خویناوی سه ربازی ون" نوشته مظهر سواره از مهاباد بە ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

کد خبر 28256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha