حمله امیکرون به سلامت مردم ایلام /  ۵ فوتی در یک روز

سرویس ایلام - امیکرون علاوه بر افزایش ابتلا در استان ایلام با پنج فوتی چهره ترسناک خود را به مردم ایلام نشان داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دانشگاه علوم پزشکی ایلام در آخرین گزارش خود از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۷۶۸۳۵ نفر خبر داد.

بر این اساس، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۱۲۰۰ نفر است.

موارد فوتی امروز مربوط به شهرستان های ایلام، چرداول، دره شهر، ایوان و چوار است.

دکتر جمیل صادقی فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در این خصوص عنوان کرد: متاسفانه رعایت مردم کم شده است، سویه اُمیکرون کماکان وجود دارد و شرایط با پارسال فرق می کند، آنهایی که واکسن نزده اند تعلل بس است دیگر بیایند و واکسن تزریق کنند.

وی از کم کاری ادارات و شهرداری ها در زمینه اطلاع رسانی در خصوص سویه جدید کرونا و تشویق مردم به واکسیناسیون انتقاد کرد و گفت: در ادارات برخی ها با علائم و یا بدون ماسک در سر کار حاضر می شوند، مدیران باید سخت بگیرند و تا کسی علائم دارد نباید سر کار حاضر شود، برخی ها در ادارات حتی یک دوز واکسن هم تزریق نکرده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: در حال حاضر ۱۴۴ نفر در بیمارستان بستری داریم، مردم فقط خود و اطراف خود را نبینند این افراد بستری را هم ببینند که هر کدام در حال حاضر درگیری ریه دارند.

او گفت: ماه اسفند ماه شلوغی و خرید است و با هیچ ماهی قابل قیاس نیست، مراجعات به بانک‌ها و ادارات زیاد است اما اگر دو هفته خوب مراقبت کنیم می توانیم انشاالله با شرایط آبی وارد تعطیلات شویم.

کد خبر 28038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha