برای ایجاد یک رژیم جدید نمی توانید HDP را نادیده بیانگارید

سرویس ترکیه - مدحت سنجر رئیس مشترک HDP برای چندمین بار اعلام کرد که حزب متبوعش از ایده نامزدی مشترک با اپوزیسیون ترکیه برای انتخابات آتی ریاست جمهوری حمایت می کند و خواهان مذاکره با احزاب اپوزیسیون شد.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) بار دیگر با اعلام این که نمی توان برای ایجاد یک حکومت جدید از HDP چشم پوشی کرد، از احزاب اپویسیون خواست تا درباره نامزد آینده ائتلاف ملت برای شرکت در انتخابات آتی با HDP مذاکره کنند.

سنجر در گفتگویی که با مردان یانارداغ سردبیر TELE1 داشت، در پاسخ به سخنان دولت باغچه لی که HDP را شریک مخفی ائتلاف ملت عنوان کرده بود، گفت: «ما شریک مخفی یک ائتلاف یا چیز دیگری از این دست نیستیم. ما حزبی هستیم که دارای شفاف ترین سیاست در عرصه سیاسی ترکیه است.»

او درباره گردهمایی 6 حزب اپوزیسیون ترکیه با بیان این که HDP با گزینه ائتلاف سوم وارد عرصه انتخابات مجلس خواهد شد، گفت: «در انتخابات مجلس می توان به صورت جداگانه وارد شد، اما در انتخابات ریاست جمهوری باید کاندیدای مشترک وجود داشته باشد و ما پذیرای ایده انتخاب نامزد مشترک هستیم. اگر احزاب اپوزیسیون با ایده نامزد مشترک موافقت کنند، از آن حمایت خواهیم کرد. این شرکت در ائتلاف نیست. این مبارزه مشترک برای انتخابات ریاست جمهوری است. ما خواهان مذاکره در این باره هستیم.»

رئیس مشترک HDP درباره طرح بازگشت به نظام پارلمانی از سوی احزاب اپوزیسیون ترکیه گفت: «این حکومت با بازگشت به رژیم پارلمانی تغییری نمی کند. اگر احزاب اپوزیسیون می خواهند رژیم جدیدی پایه بگذارند باید با HDP مذاکره کنند.»

او از 6 حزب اپوزیسیون ترکیه خواست متن توافقنامه خود درباره بازگشت به نظام پارلمانی را منتشر کرده و در معرض دید عموم بگذارند. او گفت: «ما نمی گوییم که انتخابات بدون HDP پیروز نمی شود، اما این یک واقعیت است. شما باید HDP را به عنوان یک سوژه تأثیر گذار در عرصه انتخابات در نظر بگیرید.»

سنجر افزود: «نگاه HDP به روند حل مسئله متفاوت است، به همین دلیل ما مجلس را به عنوان جایی که باید مسئله کرد در آن حل شود نشان می دهیم.»

کد خبر 27767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha