افزایش فشارهای ترکیه بر غیرنظامیان کرد سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش های دیده بان حقوق بشر سوریه، ترکیه و شوریان وابسته به آن در سوریه، ضمن تعلیق پمپاژ آب به حسکه، با بمباران روستاهای اطراف کوبانی، مزارع کشاورزی کردهای سوریه را به آتش کشیده اند.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه در سلسله گزارش هایی از فشارهای جدید ترکیه بر غیرنظامیان کرد سوریه، به منظور تحریک آنها علیه اداره خودگردان کردی خبر داده است.

 بر اساس گزارشهای این نهاد ناظر بر تحولات سوریه، ارتش ترکیه و شورشیان وابسته به آن از دیروز اقدام به گلوله باران یکی از روستاهای اطراف شهر کوبانی کرده اند که بر اثر گلوله باران سنگین آنها مزارع کشاورزی آتش گرفته است.

 دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است گلوله باران این روستا عمدی بوده و در تلافی حملات نیروهای کرد سوریه به شورشیان تحت حمایت ترکیه صورت گرفته است.

 به گفته این نهاد مستقر در لندن، دولت ترکیه به صورت عمدی مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه را هدف حملات خود قرار می دهد که در نتیجه آن مزارع و زیرساخت های غیرنظامی آسیب دیده است.

این نهاد همچنین از متوقف شدن عملیات پمپاژ آب از ایستگاه علوک به منظور محروم کردن جمعیت شهر حسکه از آب آشامدینی خبر داده است. بر این اساس، در حال حاضر جمعیت یک و نیم میلیون نفری حسکه و حومه آن، برای تامین آب به خرید آب از تانکر روی آورده اند که در روزهای اخیر شاهدافزایش قیمت نیز بوده اند.

ساکنان حسکه و اطراف آن به دیده بان حقوق بشر گفته اند ترکیه و شورشیان، با آغاز فصل گرما اقدام به قطع آب به روی مردم حسکه کرده اند که این مسئله سختی مضاعفی برای مردم ایجاد کرده است.

این نهاد ناظر بر تحولات سوریه پیشتر نیز بمباران تاسیسات زیربنایی در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه را به تلاش ترکیه برای ایجاد آشوب و هرج و مرج و تحریک مردم علیه اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه نسبت داده بود.

کد خبر 2770685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha