نماز عید فطر در کردستان اقامه شد

مردم کردستان بعد از یک ماه روزه‌داری، نماز عید عطر را همزمان با سراسر کشور، در مساجد و حسینیه‌های استان اقامه کردند.

به گزارش کرد پرس، امام جمعه سنندج روز چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد جامع سنندج ضمن تبریک این عید به مردم و روزه‌داران، اظهار کرد: امروز ناله و فریاد مظلومان را در غزه می شنویم و اگر کسی نسبت به این قضیه بی‌تفاوت باشد، در زمره مسلمانان نیست.

ماموستا فایق رستمی یادآور شد: طی ۶ ماه گذشته، رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی حدود ۳۴ هزار نفر را در غزه شهید، ۷۵ هزار نفر را زخمی و هزاران خانه را ویران کرده است.

وی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، افزود: مسلمانان باید در برابر این رژیم منحوس متحد شده و با تمام توان از مردم غزه دفاع کنند.

نماز عید فطر در کردستان اقامه شد

امام جمعه سنندج اقدامات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و کشتار مومنان و افراد بی‌گناه را از دیدگاه دین اسلام حرام دانست.

لزوم ایجاد وحدت بین مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان و تجلیل از تلاش نیروهای نظامی و انتظامی در جهت حفظ امنیت کشور، از دیگر مطالبی بود که ماموستا رستمی به آن اشاره کرد.

وی بر لزوم غمخواری مردم نسبت به همنوعان و فقرا شد و ادامه داد: مسئولان و دولت نیز باید به فکر اقشار ضعیف باشند و برای رفع مشکلات اقتصادی و مسکن همت کنند.

امام جمعه سنندج از عدم کنترل قیمت اجناس و گرانی انتقاد کرد و گفت: کنترل گرانی نوعی کمک به اقشار ضعیف بوده و کاری ارزشمند است.

ماموستا رستمی تخصیص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به کردستان برای کمک به اقشار نیازمند از سوی رهبری را نشان دهنده دلسوزی رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی نسبت به مردم به ویژه مستضعفین دانست.

کد خبر 2769207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha