تعویق نشست دادگاه فدرال عراق درخصوص الزام اربیل به تعطیلی اردوگاههای آوارگان در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دادگاه عالی فدرال عراق روزیکشنبه 12 فروردین 1403 بررسی یک دعوی قضایی را که براساس آن  دولت اقلیم کردستان مکلف به اجرای تصمیم دولت فدرال درخصوص  بستن اردوگاههای آوارگان تا تاریخ 30 ژوئن 2024 می شود،  به تعویق انداخت.

به گزارش کردپرس، علی جهانگیر، سخنگوی وزارت مهاجرت عراق، درگفتگو با پایگاه خبری «ایشان» در عراق، گفت: وزارت مهاجرت عراق منتظر تصمیم دادگاه عالی فدرال مبنی بر الزام دولت اقلیم کردستان به تعطیلی یا عدم تعطیلی اردوگاههای آوارگان در اقلیم بود، اما براساس اطلاعاتی که «ما دریافت کرده ایم نشست این دادگاه به تعویق افتاده است».

سخنگوی وزارت مهاجرت عراق، تصریح کرد: اردوگاههای آوارگان در اقلیم کردستان شامل 30 هزار خانواده است، لذا این وزارتخانه به تلاشهای خود برای بازگرداندن آوارگان به خانه های خود ادامه می دهد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و کارها به سمت حل شدن به پیش می رود.

گفتنی است که در اوایل ماه جاری میلادی، دادگاه فدرال عراق شکایتی را دریافت کرد که ایوان فایق، وزیر مهاجرت و آوارگان، علیه نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم و ربپر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم مطرح کرده و اجرای مصوبه 24007 هیئت وزیران عراق در سال 2024  و بازگشت آوارگان به خانه هایشان، خواستار شده بود.

کد خبر 2768811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha