با ایجاد تفاهمی مشترک میان احزاب سیاسی کردستان با بحرانها و چالشهای پیش رو مقابله کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس اقلیم کردستان در پیامی به مناسبت ۵۳ سال انعقاد توافقنامه یازدهم مارس اعلام کرد بگذارید این مناسبت را در اقلیم کردستان به فرصتی برای ایجاد تفاهمی مشترک میان احزاب سیاسی برای عبور از مشکلات و اختلافات تبدیل کنیم تا بتوانیم با هم با بحرانها و چالشهای پیش رو مقابله کنیم. وی افزود در عراق از گذشته و تاریخ پر از رنج این کشور پند بگریم و مجری قانون اساسی و نظام فدرالیسم باشیم.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان روز دوشنبه با صدور پیامی اعلام کرد سالروز باشکوه ۵۴ سال انعقاد توافقنامه ۱۱ مارس ۱۹۷۰ که در میان حاکمیت عراق و انقلاب بزرگ سپتامبر به رهبری زنده یاد بارزانی را گرامی می‌داریم؛ این توافقنامه‌ نقطه عطف  سرنوست ساز و اولین سند رسمی درتاریخ معاصر و محصول مبارزه و فدارکاری ملت کردستان بود که دولت عراق را مجبور به رسمیت شناختن بخشی از حقوق مشروع آنان کرد.

بارزانی در پیام خود اشاره کرد در این مناسبت تاریخی مصیبت بار، به همه یادآور می‌شویم که منطق زور و سیاست نفی حقوق مردم کردستان و اقلیتهای سراسر عراق چه آسیبی را به کشور وارد کرده است؟ خروج حاکمیت عراق از این توافقنامه جنگ و ویرانی و فاجعه و بی ثباتی مستمر را برای عراق و ملتش به دنبال داشت که این پیامدها هنوز هم ادامه دارند.

وی افزود: اجازه دهید این مناسبت را در اقلیم کردستان به فرصتی برای ایجاد تفاهمی مشترک میان احزاب سیاسی به منظور عبور از مشکلات و اختلافات موجود تبدیل کنیم تا با هم بتوانیم با بحرانها و چالشهای پیشرو مقابله کنیم و از دستاوردها و حقوق اساسی و موجودیت فدرالی اقلیم کردستان محافظت کنیم و از گذشته و تاریخ پر از رنج عراق درس بگیریم مجری قانون اساسی و نظام فدرالی باشیم و حافظ حقوق همه ملت و اقلیتهای عراق باشیم و با دیدگاهی مشترک به سوی آینده قدم برداریم.

کد خبر 2768090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha