عراق جزء اولویت های آمریکا نیست/ واشنگتن کمک های بیشتری در اختیار نیروهای پیشمرگ قرار نخواهد داد

سرویس جهان- جوئل وینگ، ناظر مسائل عراق به کردپرس گفت: عراق جزء اولویت های آمریکا نیست و ایالات متحده آمریکا نمی خواهد کمک های بیشتری در اختیار نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق قرار دهد.

به گزارش کردپرس، سفر اخیر مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان و دیدار او با مقامات دولت آمریکا، به جزء جو بایدن، رئیس جمهور این کشور و معاونش، بازتاب زیادی داشته و برخی از رسانه های نزدیک به حکومت اقلیم کردستان عراق آن را نشانه حمایت آمریکا از این منطقه دانسته اند. با این حال، استقرار سیستم دفاع موشکی، از سوی آمریکا در اقلیم کردستان، در بودجه سال 2024 آمریکا گنجانده شده است.

خبرگزاری کردپرس برای تحلیل این تحولات از جوئل وینگ، کارشناس و ناظر مسائل عراق سوال کرد که او در پاسخ تاکید کرد نه اقلیم کردستان و نه حتی عراق جزء اولیت های آمریکا قرار ندارند.

جوئل وینگ درباره علت تمایل آمریکا برای استقرار سیستم دفاع موشکی در اقلیم کردستان گفت: آمریکا برای محافظت از نیروهای خود در اقلیم کردستان به دنبال استقرار سیستم دفاع موشکی در این منطقه است  و این اقدام برای محافظت از نیروهای آمریکایی در  برابر حملات راکتی و پهپادی در این منطقه است.

او درباره کمک های نظامی آمریکا به نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان توضضیح داد: کمک آمریکا به نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق بخشی از طرح عملیات مبارزه با داعش است و واشنگتن کمک های بیشتری در اختیار این نیروها قرار نخواهد داد. در اصل، عراق جزء اولویت های دولت کنونی آمریکا نیست.

جوئل وینگ درباره روابط میان اقلیم کردستان و آمریکا به خبرگزاری کردپرس گفت: آمریکا و اقلیم کردستان دهها سال است روابط نزدیکی دارند و کردها یکی از بهترین متحدان آمریکا در عراق هستند. می توان با توجه به بایکوت جلسه پارلمان عراق برای بیرون کردن نیروهای خارجی، از سوی تقریبا همه نمایندگان کرد، این طور برداشت کرد که کردها بهترین متحد آمریکا در عراق هستند.

ناظر مسائل عراق درباره دلایل علاقه مندی کردهای عراق به ادامه حضور نیروهای آمریکا در عراق افزود: اقلیم کردستان عراق خواهان ادامه حضور نیروهای آمریکا در عراق است زیرا بر این باور است که در برابر احزاب حاکم در عراق می تواند توازن ایجاد کند.

کد خبر 2768047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha