مذاکره آنکارا- بغداد درباره حضور نیروهای پ.ک.ک در خاک عراق

سرویس جهان- وزیر خارجه عراق به بلومبرگ گفته است دور دوم مذاکرات مقامات امنیتی ترکیه و عراق درباره مسئله حضور نیروهای پ.ک.ک در خاک عراق در آینده ای نزدیک برگزار می شود.

به گزارش کردپرس خبرگزاری بلومبرگ از قول وزیر خارجه عراق گفته است کشورش و ترکیه به زودی و با سفر هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه به عراق مذاکرات درباره مسئله حضور پ.ک.ک در عراق و حواشی آن ادامه می دهند.

خبرگزاری بلومبرگ که با فواد حسین در جریان سفر وی به ترکیه و شرکت در نشست دیپلماسی آنتالیا مصاحبه کرده ، نوشت: انتظار می رود هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه این ماه به عراق سفر کند تا دور دوم مذاکرات امنیتی دو طرف آغاز شود.

بلومبرگ از قول فواد حسین گفته است محورهای اصلی این مذاکرات استفاده حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک از خاک عراق برای ضربه زدن به ترکیه و استقرار نیروهای ترکیه در داخل خاک عراق به بهانه مقابله با پ.ک.ک است.

وزیر خارجه عراق همچنین از وجود تفاهم برای از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه خبر داده است.

او همچنین از تلاش بغداد برای جذب 17 میلیارد دلار سرمایه لازم برای پیشرفت طرح جاده توسعه عراق از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خبر داده است.

او از جمله عوامل اختلاف بر سر ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان را هزینه تمام شده یک بشکه نفت خام در اقلیم کردستان دانست که در قانون بودجه کنونی عراق 6 دلار برای هر بشکه در نظر گرفته شده است. فواد حسین گفته است این برآورد نادرست است و باید با اصلاح قانون بودجه هزینه بازیابی و انتقال هر بشکه نفت خام 21 دلار تعیین شود.

وزیر خارجه عراق به بلومبرگ گفته است از زمان توقف صادرات نفت اقلیم کردستان، اقتصاد عراق حدود 7 میلیارد دلار زیان دیده است.

کد خبر 2767752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha