جماعت عدالت کردستان: زیانمند اصلی بەتعویق افتادن انتخابات، تمام فرایند سیاسی اقلیم کردستان خواهد بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جماعت عدالت کردستان طی بیانیه ای، نهادهای اقلیم کردستان را فاقد مشروعیت خواند و اعلام کرد که این وضعیت حکمرانی در هر کشور دیگری بود انتخابات پیش از موعد برگزار میشد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از شبکە پیام ارگان رسمی حزب جماعت عدالت کردستان، این حزب در پیامی از وضعیت کنونی حکمرانی در اقلیم کردستان انتقاد کرده است.

متن پیام حزب جماعت عدالت کردستان بە شرح زیر است:

امروز یک بار دیگر، اقلیم کردستان بە سرنوشت نامعلومی سپردە شد. این دادگاهی کە تا دیروز «غیرقانونی و هیأت سیاسی و دادگاە انقلاب» خواندە میشد در راستای تداوم این وضعیت نابسامان بە کار گرفتە شد کە در آن هیچ نهادی دارای مشروعیت نیست.

 ما از همان آغاز، بە احکام دادگاە فدرال احترام گذاشتەایم و امیدوار هستیم کە صاحبان قدرت در اقلیم کردستان همان گونە کە برای بە تعویق انداختن انتخابات بە داگاە فدرال پناە بردند احکام این دادگاە را دربارۀ فرایند ملی کردن حقوق کارمندان در بانکهای فدرالی نیز اجرا کنند و بیش از این معیشت و زندگی مردم و حقوق بگیران را قربانی منافع خود نکنند.

بە اعتقاد من متضرر اصلی در موضوع بە تعویق افتادن انتخابات، تمامی فرایند سیاسی اقلیم کردستان و نهادهایی این اقلیم است کە روز بە روز بە دلیل فساد و عدم مشروعیت نهادهایش از ضعیف بە سوی ضعیف تر میرود حتی خطر آن وجود دارد که وضعیت به سمت و سویی برود که مشکلات بزرگتر شوند و بحران عمیقتر شود و انتخابات دور ششم پارلمان کردستان برگزار نشود.

حال و واقعیت این گونه حکمرانی که به باری اضافی بر دوش اقلیم کردستان و مردمش تبدیل شده است، در هر کشور دیگری بود نه تنها برای به تعویق انداختن انتخابات تلاش نمیشد، بلکه لازم بود که انتخابات پیش از موعد برگزار میشد.

شورای عالی جماعت عدالت کردستان

کد خبر 2770266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha