ناظران و مجریان انتخابات مراقب تخلفات انتخاباتی باشند

کمتر از یک روز به انتخابات مجلس دوازدهم باقیمانده است و طبق مر قانون انتخابات فعالیت های تبلیعاتی ممنوع و کاندیداها به دنبال تقسیم وظایف نمایندگان خود، هیات های اجرایی به دنبال برنامه ریزی سنگین برگزاری انتخابات و هیات های نظارت نیز در انتظار شروع رای گیری و انجام وطایف قانونی خود می باشند.

کرد پرس- فضای انتخاباتی در روزهای آخر مهلت قانونی تبلیغات از شور و نشاط خاصی برخوردار گردید و با وجود تخریب های بیرونی همچنان کاندیداها صحنه انتخابات را گرم‌ نگه داشتند هرچند تخریب های داخلی بین کاندیداها به مراتب مخرب تر از تخریب های بیرونی بود.

حتی تخریب های فزاینده داخلی نیز تاثیری در نشاط مردمی نداشته است.  اما با فعال شدن تریبون های زیرزمینی، اخلاق اجتماعی را هدف قرار گفت و تا حدی اعتماده مردمی را خدشه دار کردند. این پدیده و بی اخلاقی ها با نظارت و تذکرات مسئولان مربوطه می توانست نسبتا مهار شود که متاسفانه اقدام بازدارنده ای در این زمینه صورت نگرفته است.

آفت بزرگ دیگر روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی، ائتلاف های سیاسی با طعم مالی  است که صاحبان قدرت مالی علاوه بر خریداری اعتبار و شرف یک کاندیدا ، به کف جامعه نیز وارد شده و پدیده زشت خرید آرا را شروع می کنند.

 اگرچه این رویه غلط، مسبوق به سابقه بوده و بتدریج گسترش یافته است اما در شرایط کنونی خرید و فروش رای یک اجحاف آشکار در حق قشر مستضعف جامعه است که از فقر و تنگدستی مردم سو استفاده می شود.

کاندیداهایی که با پول رای می خرند درصورت پیروزی منتصب پول هستند نه منتخب مردم  و هرگز تعلقی به مردم نخواهند داشت.

 بنابراین بر مسئولین دستگاه های مربوطه است که درحد توان خود با چنین پدیده زشتی برخورد کنند و بدانند که رای مردم مصداق حق الناس است. شاید مردم فقیر قدرت ایستادگی در برابر مبلغ وسوسه کننده فروش رای نداشته باشند، اما مسئولان بعنوان حافظان رای مردم وظیفه برخورد با کاندیداهای متخلف را دارند و چشم پوشی بر این اجحاف آشکار عقوبت اخروی را به دنبال دارد.

 متاسفانه از حوزه های انتخابیه زیادی گزارش معامله آراء مستمندان توسط متمولان گزارش می شود که چشم پوشی بر این آفت بزرگ انتخاباتی هیچ توجیه قانونی ندارد.

 باید دانسته شود جمهوریت نطام در گرو سیانت از اندیشه مردم سالاری دینی با محوریت انتخابات سالم رقم می خورد و قبول کنیم که چشم پوشی بر این نوع تخلفات باورهای مردم را هدف قرار می دهد که گناهی نابخشودنی می باشد.

کد خبر 2767568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha