طرح جدید نیروهای کرد سوریه برای جلوگیری از حملات زمینی

سرویس جهان- به نوشته یک نشریه، نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها در حال ایجاد مراکز دیده بانی و دیوارکشی در محدوده تحت کنترل اداره خودگردان کردی برای جلوگیری از نفوذ نیروهای متخاصم به این مناطق است.

به گزارش کردپرس، نشریه عنب بلدی که تحولات سوریه را رصد می کند، از طرح تازه نیروهای دموکراتیک سوریه برای محافظت از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد.

بر اساس گزارش این نشریه، نیروهای دموکراتیک سوریه در حال اجرای احداث پست های دیده بانی در طول کرانه رود فرات برای جلوگیری از نفوذ نیروهای وابسته به قبایل عرب در منطقه دیرالزور است.

این نشریه ادعا کرده است طرح مشابهی نیز برای جلوگیری از نفوذ زمینی نیروهای شورشیان وابسته به ترکیه در مناطق شمالی سوریه نیز در حال اجراست.

همچنین در برخی مناطق دیوارهای امنیتی به طول یک کیلومتر احداث شده و نیروهای موسوم به کماندو برای جلوگیری از نیروهای متخاصم مستقر شده اند. قرار است طرح های مشابهی در مناطق رقه و منبج نیز اجرا شود. دروبین های امنیتی نیز در طول دیوارها و برج های دیده بانی نصب می شود.

کردهای سوریه بخش هایی از شمال سوریه مانند کوبانی و منبج و شمال شرق و شرق سوریه مانند حسکه، رقه و دیرالزور را در کنترل خود دارند.

این نشریه ادعا کرده است از تابستان گذشته، ادوات سنگین نظامی متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه وابسته به کردها و تحت حمایت آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش نیز در کرانه رود فرات در دیرالزور مستقر شده است.

کد خبر 2766404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha