روزانه ۵۰ بار کالا از مرز موقت هنگه ژال بانه وارد می شود

سرویس کردستان- فرماندار شهرستان بانه گفت: هر روز ۲۰ نفر صاحب بار در مرز هنگه ژال ۵۰ بار کالا وارد کشور می کند و مرزنشینان از مزایای واردات این کالاها بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار کرد پرس کمال خدری عصر چهارشنبه در جشنواره علمی- ترویجی و تکریمی زکات شهرستان بانه با بیان اینکه کسانی که تخلفی واردات کالا انجام دهند شناسایی و از لیست های مرز حذف می شود اظهار داشت: بعد از پایش و استعلام های مربوطه ۱۵۰ نفر در لیست صاحب بار تعریف و تاکنون ۸۰ نفر معرفی شده که هر روز ۲۰ نفر کالا وارد می کنند.

وی با بیان اینکه همکاران در فرمانداری به صورت شبانه روزی تلاش می کنند مشکلات و نواقص مربوط به بازارچه موقت هنگه ژال را حل کنند افزود: دستهای پشت پرده و فرصت طلبان می خواهند بازارچه موقت مرزی هنگه ژال را تعطیل کنند حفظ این معابر موقت مرزی نیاز به همراهی و همکاری ماموستایان دینی است.

خدری اظهار داشت: برای ساماندهی مرز موقت هنگه ژال دستوری العملی به ما ابلاغ شده و تمام نکات مهم در این دستور العمل تعریف و تعیین شده براساس این دستورالعمل کسانی که واقعا نیاز دارند و در مرزهای تعریف شده ساکن هستند از این مزایا برخوردار می شوند.

وی مرزنشین واقعی را کسانی عنوان کرد که سکونت دائمی در مرز داشته باشند اضافه کرد: کسانی هستند به بنا به دلایلی به صورت فصلی و غیر دائمی در روستا ساکن هستند این افراد هم در آمار به صورت فصلی گنجانده شده و علاوه بر این ۲۵ روستا شهرستان تاکنون از مزایای مرزی برخوردار نشدن برای برخوداری این روستاها هم اقداماتی انجام شده است.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به ابلاغیه مربوط به ساماندهی مرز موقت هنگه ژال گفت: هیچکدام از کارمندان موسسات و شرکت های دولتی اعم از کشوری و لشکری، اصناف، نهادها و موسسات، بازنشستگان کشوری و لشکری نمی توانند از مزایای این مرز برخوردار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه اشاره کرد، گفت: اگر به درستی فرهنگ زکات را در جامعه نهادینه کنیم فقر در جامعه به طور کامل ریشه کن می شود که باید ماموستایان آیینی تلاش کنند فرهنگ زکات در خطبه های نماز و مجالس دینی تبلیغ کنند تا این فرهنگ حسنه دینی در جامعه بیشتر نهادینه شود.

خدری ادامه داد: ماموستایان دینی و اصحاب رسانه بیشترین نقش را در نهادینه کردن فرهنگ زکات دارند

خدری دربخش دیگری از سخنانش به انتخابات پیش رو و نقش ماموستایان دینی در حضور پروشور مردم پای صندوق های رای اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ما مجریان انتخابات وظیفه داریم انتخابات سالم و به دور از سوگیریهای شخصی برگزار کنیم ماموستایان دینی باید در تربیون های که در اختیار دارند مردم را به حضور در انتخابات تشویق و ترغیب کنند.

کد خبر 2764390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha