موانع صادرات مجدد نفت از اقلیم کردستان رفع نشده است

سرویس جهان- بر اساس گزارش رویترز، موانعی که عامل قطع صادرات نفت اقلیم کردستان عراق بوده همچنان رفع نشده است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری رویترز با اشاره به این که بیشتر اختلافات بر سر آغاز مجدد صادرات نفت اقلیم کردستان، از طریق ترکیه حقوقی و مالی است، اشاره کرده است که همچنان این موانع رفع نشده است.

این خبرگزاری با اشاره به این که ترکیه حاضر نیست 1.5 میلیارد دلار بابت رای دیوان بازرگانی بین المللی در پاریس به بغداد جریمه پرداخت کند، نوشت: آنکارا همچنین از عراق می خواهد شکایتی را که علیه ترکیه در دادگاه های آمریکا ثبت کرده، پس بگیرد.

رویترز ادعا کرده است که عدم موافقت بغداد با پس گرفتن شکایت علیه آنکارا در آمریکا یکی از علل اصلی تعویق سفر رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه به عراق بوده است.

این خبرگزاری با این حال تاکید کرده است که برخی موارد اختلافات میان عراق، اقلیم کردستان و ترکیه بر سر ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان همچنان نامعلوم است و نه بغداد و نه اربیل گزارش جامعی در این مورد ارائه نکرده اند.

بر اساس ادعای این خبرگزاری، با این که گفتگوها بر سر این موضوع ادامه دارد اما موانع و اختلافات اصلی حل نشده باقی مانده است.

رویترز به نقل از منابعی گفته است سفر احتمال اردوغان به عراق می تواند این موانع را برطرف کند اما زمان سفر همچنان معلوم نشده است.

صادرات نفت اقلیم کردستان از ماه مارس 2023 و بعد از رای دیوان بازرگانر یبین المللی در پاریس به نفع عراق متوقف شده است. رویترز میزان زیان اقلیم کردستان از توقف صادارت نفت این منطقه را حدود 7 میلیارد دلار برآورد کرده است.

کد خبر 2763224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha