ضرورت حمایت بیشتر از تئاتر خیابانی مریوان/مردم با هنرهای نمایشی عجین شده اند

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور گفت: امروز نیاز است تئاتر خیابانی به سبد فرهنگی مردم اضافه شود و همانند مریوانی ها از اجرای نمایش های خیابانی استقبال شود.

به گزارش کرد پرس، اسرافیل فرج اللهی در پنجمین روز از برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در جمع خبرنگاران، گفت: مردم تئاتر دوست مریوان عرق و علاقه خاصی نسبت به این هنر نمایشی پیدا کردند و امید می رود چنین استقبالی را هم در دیگر استان های کشور شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم روزی برسد تئاترخیابانی جزو سبد فرهنگی مردم ما شده و در اقصی نقاط کشور از اجرای گروه های نمایشی و تئاتری استقبال شود.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، یکی از برنامه های اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن را حمایت ویژه از تئاتر خیابانی عنوان کرد و افزود: این تشکل به عنوان همراه و همکار اداره کل هنرهای نمایشی اقدام به تشکیل کانون های تخصصی هنرهای نمایشی در استان ها کرده است که یکی از فعال ترین آنها کانون تخصصی تئاتر خیابانی است.

فرج اللهی از دیگر کانون های تخصصی را عروسکی، آیینی سنتی، دینی و غیره دانست و ادامه داد: در همه این زمینه ها جشنواره هایی در سطح شهرستانی، استانی، منطقه ای، کشوری و بین المللی طراحی شده و به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با تعداد گروه های نمایشی موجود در سطح کشور آمار دقیقی نداریم، یادآور شد: اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری این انجمن اقدام به ارائه آموزش براساس اعلام نیاز استان ها می کند و در این راستا یکی از بهترین اساتید به این مناطق اعزام می شود.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور بیان کرد: طبیعی است هر سال براساس شرایط مختلفی که پیش می آید در زمینه اعتبار و حتی وضعیت آب و هوایی ، محدودیت هایی در برگزاری جشنواره ها اعمال می شود و این می تواند یکی از دلایل کاهش تعداد گروه های خارجی شرکت کننده در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان باشد.

فرج اللهی با بیان اینکه بیشتر فعالیت های فرهنگی و هنری کشور به خوبی در همه استان ها اجرا می شود و دیگر در پایتخت متمرکز نیست، گفت: به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم این اتفاق به نوعی عنیت یافتن عدالت فرهنگی است.

وی اظهار کرد: همه جشنواره های فرهنگی و هنری طبق تقویم ملی جشنواره ها به اجرا درآمدند و هیچ فعالیتی در این حوزه به دلیل عدم اعتبار نه تنها تعطیل نشده است بلکه چند جشنواره خارج از برنامه هم با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اجرا شد.

کد خبر 2762186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha