وزیر امور داخلی اقلیم کردستان: آوارگان بر اساس تصمیم قانونی به اقلیم وارد نشده‌اند تا بر اساس قانون بازگردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رهبر احمد وزیر داخلی اقلیم کردستان در اظهاراتی گفت آواره‌های اقلیم کردستان بر اساس تصمیم قانونی به اقلیم وارد نشده‌اند تا بر پایه تصمیم قانونی دیگری بازگردند.

به گزارش کردپرس به نقل از رادیو نوا، رهبر احمد وزیر داخلی اقلیم کردستان در مراسم افتتاح اتاق عملیات ویژه مدیریت بحران در مرکز مشترک هماهنگی بحران‌های جی سی سی گفت: همان گونه که در گذشته هنگام ورود موجی از آوارگان و پناهجویان با بحران عظیم مالی و قطع بودجه و حقوق و همچنین نبرد با داعش مواجه بودیم از زمان قطع بودجه و حقوق اقلیم کردستان نیز تاکنون ۲ میلیون آواره داخلی کشور عراق به اقلیم کردستان روی آورده‌اند.

 وی همچنین گفت : هجوم آوارگان به سمت اقلیم کردستان به سبب نبود امنیت و ثبات در دیگر استان‌های عراق بوده است. دولت اقلیم کردستان و همچنین مردم کردستان تصمیم گرفتند تا از مردم آواره استقبال کنند. بخشی از آوارگان به محل زندگی خود بازگشته‌اند اما تا این لحظه نزدیک به یک میلیون آواره و پناهجو در اقلیم کردستان ساکن هستند.

وزیر داخلی اقلیم کردستان همچنین تصریح کرد: اخباری پراکنده و اظهاراتی شگفت از سوی مسئولان وزارتی مهاجرت عراق به گوش می‌رسد که به شیوه‌ای غیرمسئولانه با موضوع پناهجویان و آوارگان اقلیم کردستان برخورد می‌کنند. ما وظیفۀ انسانی و میهنی خود را انجام داده‌ایم و دروازه‌هایمان را به سوی آوارگان و پناهجویان گشوده‌ایم و به این کار خود ادامه خواهیم داد. هیچ سوگیری سیاسی نیز در این خصوص نداشته‌ایم. آوارگان اقلیم کردستان بر اساس تصمیم قانونی به اقلیم کردستان روی نیاورده‌اند تا بتوان بر اساس یک قانون آنان را به محل زندگی خود بازگرداند بلکه این آوارگان با خواست و اراده خود تصمیم گرفته‌اند که با ترس و دلهره در سرزمین خود نمانند و به اقلیم کردستان روی آورند .

کد خبر 2761811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha