آخرین وضعیت کنگرۀ پنجم اتحادیۀ میهنی کردستان از زبان عضو سابق شورای رهبری و عضو کنونی کنگره

سرویس عراق و اقلیم کردستان- غیاث سورچی عضو کنگرۀ پنجم اتحادیۀ میهنی کردستان در گفتگو با کردپرس مواد باقیماندۀ مورد اختلاف میان اعضای کنگره و ساختار جدید شورای رهبری این حزب را تشریح کرد.

کردپرس

غیاث سورچی عضو سابق شورای رهبری و عضو کنونی کنگرۀ پنجم اتحادیۀ میهنی کردستان در گفتگو با کردپرس دربارۀ آخرین تحولات ساختار شورای رهبری حزب و مواد تدوین شده به عنوان قوانین داخلی حزب گفت: «از مجموع 64 مادە تعداد 45 مادە در کنگرە مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر سر آنها توافق شده است. اگرچه در برخی از مادەها صداهای ناراضی وجود داشت اما این مورد، موضوعی طبیعی است. زیرا هر یک از اعضا دربارۀ نحوۀ تدوین مادەها دارای نظر خاص خود هستند و در کنگرەها، برخی قوانین داخلی حزب مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار می‌گیرند و امکان تغییر برخی یا تمامی مادەها وجود دارد.»

وی افزود: در کنگرۀ گذشته (کنگرۀ چهارم اتحادیۀ میهنی کردستان) ما دارای قوانین داخلی حزب بودیم و این بار نیز تمامی بندهای آن مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت بە همین دلیل کنگرە نیز بە درازا انجامید. بە طور کلی ما تا پایان شب چهارم کنگره، 45 ماده تصویب کردیم و تنها 20 مادۀ آن باقی مانده است. ما از ساعت 10 صبح روز پنجم به کنگره ادامه دادەایم و 20 مادۀ باقیماندە و تمامی موارد لازم را اصلاح خواهیم کرد و تاکنون هیچ گونە مشکلی در کنگرە رخ ندادە است.

غیاث سورجی دربارۀ مهم‌ترین موضوع ماده‌های باقیمانده در کنگره به کردپرس گفت: «مهم‌ترین مادە از 20 مادۀ باقیماندە در کنگرە بە نحوۀ انتخاب شورای رهبری اتحادیۀ میهنی کردستان مربوط می‌شود. اختلاف نظر بر سر این است که هر یک از اعضا اختیار این را داشته باشند که کاندید شورای رهبری شوند یا این که لیست یا لیستهای مشخصی نامزد شوند و اعضای کنگره به آنان رأی دهند. لیستهای پیشنهادی نیز شامل 60 اسم است. زیرا ما تصمیم گرفته بودیم که 51 نفر را به عنوان شورای رهبری انتخاب کنیم. 50 فرد به عنوان اعضای شورا و یک نفر هم به عنوان رئیس انتخاب شود. رئیس شورای رهبری که به اتفاق آرا انتخاب شد. اما این موضوع بار دیگر مورد تجدید نظر قرار گرفت و تعداد اعضای شورای رهبری را به 60 نفر افزایش دادیم که با رئیس شورا در مجموع 61 عضو خواهد بود. اگر 20 مادۀ باقیمانده امروز تصویب شوند ممکن است در همین روز جاری، فرایند رأی گیری در مورد هر لیستی که دوستان حزبیمان آن را مناسب بدانند آغاز شود.»

عضو کنگرۀ پنجم اتحادیۀ میهنی کردستان تصریح کرد: «تأکید می‌کنم که تعدادی از صفحات مجازی و حسابهای کاربری ساختگی و مخالفان یا دشنمان و احزاب رقیب اتحادیۀ میهنی موضوع اختلاف نظر بر سر ماده‌ها را بزرگ‌نمایی کرده و تهمتهایی مبنی بر وجود اختلاف یا اعضای ناراضی در کنگره مطرح کرده بودند و ادعا کردند که در کنگره تنش ایجاد شده است. اما تمامی این ادعاها، ساختگی و بی‌اساس است. اکنون حزب ما، اتحادیۀ میهنی کردستان، به سمت مرکزیت گام می‌نهد و البته این ساختار در وضعیت کنونی اقلیم کردستان و منطقه مناسبتر است و از این طریق قادر خواهیم بود تا حدود زیادی، حزبمان را به مسیر واقعی خود بازگردانیم و تابع نوعی مرکزیت باشیم تا زین پس پراکندگی و امکان دخالت کردن دستهای دشمنان در اتحادیۀ میهنی در امور کادرهای حزبی و ارگانهای اتحادیۀ میهنی کردستان قطع شود. در پایان بار دیگر تأکید می‌کنم که کارهای کنگره بسیار منظم پیش می‌رود و بنده فکر می‌کنم اگر تمامی ماده‌های باقیمانده تصویب شوند امروز کنگره خاتمه یابد.»

کد خبر 2761426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha