استعفای فرماندار ملکشاهی به خاطر کمبود بودجه

سرویس ایلام - اعلام خبر غیر رسمی استعفای فرماندار شهرستان ملکشاهی به دلیل چیزی که کم بودن بودجه به این شهرستان عنوان شده، باعث ایجاد واکنش‌هایی در استان شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فلاح غلامی در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به این موضوع اعتراض کرد و خواستار جبران آن از سوی مسئولان استان شد که به نظر می‌رسد این خواسته فرماندار ملکشاهی منع قانونی داشته و نمی‌توان یک ریال از شهرستان دیگر کم و به شهرستانی دیگر اضافه کرد.

کردپرس در گفتگو با مدیرکل مدیریت و برنامه ریزی استان به چالش‌های بودجه‌ای شهرستان های جدید التاسیس ایلام مانند ملکشاهی پرداخته است و در آن گفتگو به تفصیل در خصوص علت‌های کم بودن بودجه این شهرستان ها و راهکارهای مسئولین سخن گفته است اما نظر به واکنش‌های مثبت و منفی نسبت به خبر استعفای فرماندار ملکشاهی، بار دیگر با مدیرکل مدیریت و برنامه ریزی استان گفتگو کرد.

امین دوست محمدی گفت: بدون شک کلیه اعتبارات بر پایه الزامات قانونی توزیع شده چه اینکه در این مسیر امکان قصور نیست. 

وی افزود در مورد درد دل آقای غلامی که از صدیق ترین فرمانداران است ما هم همداستانیم لیکن این به معنای انجام تخلف نیست. بلکه مشکل بر می‌گردد در چگونگی تاسیس پنج شهرستان که از قضا یک مورد یعنی چوار به دلیل وجود واحدهای فرآوری نفت، بهره کافی از اعتبارات یک سوم ارزش افزوده بردند و الا اصل اعتبار این شهرستان ۳۸ میلیارد است و به دلیل اینکه ۳۲ درصد ارزش افزوده نفت در چوار تولید می شود طبق الزام قانونی ۱۱۸ میلیارد به این شهرستان تعلق گرفته و حتی یک ریال نمی‌شود از آن کم کرد.

مدیرکل مدیریت و برنامه ریزی استان تأکید کرد: بقیه چهار شهرستان جدید التاسیس استان نیز مانند ملکشاهی یک سرنوشت دارند. لیکن سه سناریو برای رفع این مشکل در نظر داریم که ان‌شاءالله با پیگیری از مراجع ذیصلاح برای همیشه مشکل رفع شود.

دوست محمدی یادآور شد: برای امسال در مورد دو شهرستان با ضریب بالاتر محرومیت استان یعنی هلیلان و ملکشاهی به ترتیب ۱۷۰ میلیارد و ۸۷ میلیارد از محل مولد سازی تنظیم شد که کمک قابل تاملی برای امسال است لیکن دغدغه نظام برنامه ریزی عدالت در توزیع است که در سه سناریوی جدید به دنبال ایجاد توازن منطقه ای و پایدار شدن اعتبارات در قانون بودجه  هستیم که به امید خدا اعتبارات بیش از اینکه صرفا افزایش یابند تعادل در توزیع حاکم باشد.

کد خبر 2758824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha