صالح آباد صاحب کتابخانه عمومی جدید می‌شود

سرویس ایلام - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در گفتگو با کردپرس از احداث کتابخانه عمومی جدید در صالح آباد از توابع شهرستان مهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سمیه حیدری گفت: توسعه را باید از فرهنگ شروع کنیم که دروازه ورود به آن کتاب و کتابخوانی است و بهترین روش برای بالابردن سطح فرهنگ یک جامعه به ویژه جوامع محروم کمک به توسعه و ترویج کتابخوانی در آن مناطق است.

وی با بیان اینکه توسعه زیر ساخت های فرهنگی در شهرها و روستاها مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر چند پروژه ساخت کتابخانه، در نقاط مختلف استان در حال احداث و پیگیری است که به زودی این پروژه های فرهنگی تکمیل شده و به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت فرهنگی، مذهبی و به برکت بارگاه شریف حضرت علی صالح (ع) در این منطقه، بالاخص مسیر و دروازه عتبات عالیات و همچنین گذرگاه اجتماع عظیم اربعین حسینی (ع)، مسئولین نگاه خاص و ویژه ای به آن دارند.

وی افزود: اگر خیرین بتوانند در این مهم یاری رسان باشند، می‌توانیم امیدوار باشیم علاوه بر طی کردن گام‌های بلند در حوزه کتاب و کتابخوانی، در خدمت رسانی به زائران آقا اباعبدالله (ع) نیز سهیم باشیم.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت این کتابخانه بیش از ۲۰ میلیارد ریال است، یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) با زیربنای ۴۲۰ متر مربع با اعتباری به مبلغ ۴ میلیارد ریال در بخش صالح آباد شهرستان مهران آغاز شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام خاطرنشان کرد: کتابخانه امام سجاد(ع) صالح آباد از گذشته تاکنون دایر بوده است اما به علت فرسودگی ساختمان و نبود موقعیت مناسب، قطعه زمینی در مکانی مناسب از سوی شورای اسلامی و شهرداری صالح آباد برای احداث ساختمان جدید به اداره کل کتابخانه های عمومی استان واگذار شد.

کد خبر 2756548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha