مستند «خاطرخواه»؛ روایت عاشقان سینما در مهاباد ساخته شد

سرویس آذربایجان غربی- رییس انجمن سینما جوان مهاباد گفت: مستند «خاطرخواه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هنرمند مهابادی درباره سینما و حکایت زندگی درهم تنیده شده کارکنان تنها سالن سینمای مهاباد با سینمابه پایان رسید.

رحیم بایزیدی به خبرنگار کردپرس اظهار کرد: فیلمبرداری مستند «خاطرخواه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عبدالقادر طه زاده مدرس سینمای جوان مهاباد پس از ٣ به پایان رسید.

او ادامه داد: این فیلم مستند ۵ دهه سینما و خاطرخواهی یک آپاراتچی به آن را روایت می کند و درباره سینما و خاطرخواهان آن است و حکایت زندگی درهم تنیده شده کارکنان تنها سالن سینمای مهاباد با سینما است.

بایزیدی گفت: کارگردان سعی کرده است در این مستند رونق و شکوه سینما تا افول و تعطیلی آن را به موازات رونق و کسادی زندگی کارکنان سینما به تصویر بکشد.

رییس انجمن سینما جوان مهاباد گفت: پژوهش این مستند از سال ۹۵ در مهاباد آغاز شد و تولید آن هفته گذشته پایان یافت و قرار است با پایان فیلمبرداری به زودی تدوین این مستند در تهران آغاز شود.

گفتنی است؛ سینمای شهر مهاباد با بیش از نیم قرن سابقه، سال هاست با در بسته خاک می خورد و تقلاهای سازمان سینمایی کشور هم به دلیل شهرداری همیشه در بحران مهاباد نتوانست این شهر را با هنر هفتم دوباره آشتی دهد و فرصت طلایی احداث سالن های تخصصی سینما در این شهر از دست رفت!

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

ناکامی سینمای مهاباد در سه نما!

بزرگداشت روز ملی سینما در شهری که سینما ندارد!

کد خبر 27433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha