مشارکت خیرین در رفع مشکلات قشر نیازمند نوعی جهاد اقتصادی است / ۵۰۰ زوج نیازمند ایلامی جهیزیه رایگان گرفتند

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: در شرایط دشوار اقتصادی که بسیاری از خانواده ها برای تأمین معیشت خود در تنگنا هستند مشارکت خیرین در رفع مشکلات قشر نیازمند نوعی جهاد اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در آیین اهدای یکصد سری جهیزیه به زوجهای مددجوی کمیته امداد استان ایلام بیان کرد: کمک به تأمین جهیزیه زوجهای نیازمند نه تنها مشارکت در رفع نیازهای ضروری این خانواده ها بلکه کمک به پایدارسازی زندگی و استحکام بنیاد خانواده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج ازدواج آسان گفت: تأمین جهیزیه برای زوجها و برداشتن موانع اقتصادی از پیش پای زوجها یکی از زمینه های مهم در زمینه ترویج ازدواج آسان است.

کریمی تبار با اشاره به اینکه کمیته امداد در زمینه خدمت به محرومین و نیازمندان برنامه های مهمی دارد افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان کارجو و کمک به تأمین جهیزیه و ازدواج زوجهای جوان در کنار خدماتی همچون مسکن و برنامه های فرهنگی از ماندگارترین خدمات این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز در این آیین گفت: این یکصد سری جهیزیه شامل ۵ قلم کالای اساسی بوده که ارزش جهیزیه دریافتی هر زوج بیش از ۲۰ میلیون تومان است.

رضا طاهری افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰۰ زوج نیازمند مورد حمایت کمیته امداد استان جهیزیه دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک ۲۲۰ سری جهیزیه دیگر به زوجهای در نوبت حمایت استان اهداء می شود و با رایزینی های صورت گرفته با حوزه محرومیت زدایی سپاه،ستاد اجرایی و خیرین نیکوکار تا پایان سال ۲۰۰ سری جهیزیه دیگر تامین خواهد شد و تلاش می شود تعداد ۴۵۰ زوجی که در نوبت حمایت هستند امسال جهیزیه دریافت کنند.

طاهری با عنوان اینکه مشارکت افراد خیر و نیکوکار نقش مهمی در تأمین نیازهای قشر مددجوی استان دارند افزود: خیرین استان امسال تاکنون بیش از ۸۹ میلیارد تومان به نیازمندان استان کمک کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت کمک به امر ازدواج در بین جوانان گفت: تأمین جهیزیه زوجها اقدامی مهم در راستای پایدارسازی ازدواج و جلوگیری از کاهش جمعیت است.

کد خبر 27417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha