نمایندۀ HDP علی رغم بیماری شدید به زندان بازگردانده شد

سرویس ترکیه – آیسل توغلوک که با حکم دادگاه برای بررسی قابلیت تحمل شرایط زندان به هیأت پزشکی قانونی ترکیه معرفی شده بود، علی رغم شدت بیماری به زندان بازگردانده شد.

به گزارش کردپرس، آیسل توغلوک نمایندۀ بیمار حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با نظر هیأت پزشکی قانونی ترکیه و تنها پس از سه روز بررسی به زندان فوق امنیتی کوجائلی باز گردانده شد.

توغلوک که از بیماری زوال عقل رنج می برد و بر اساس گواهی بیمارستان شرایط جسمانی وی به گونه ای است که نباید در زندان بماند، با حکم دادگاه همچنان در زندان است و پس از آن که با پیگیری خانواده و وکلای وی هیأت پزشکی قانونی وضعیت وی را بررسی کرد، این هیأت نیز اعلام کرد ماندن وی در زندان بلامانع است.

علاءالدین توغلوک برادر نمایندۀ بیمار HDP در گفتگو با روزنامۀ اورنسل در این باره گفت: «دادگاه حکم داده بود که خواهرم حداکثر سه هفته تحت معاینه باشد. البته ما انتظار نداشتیم او سه هفته در هیأت پزشکی قانونی بماند، اما فکر می کنیم سه روز هم کافی نیست.»

پس از آن که آمار مرگ زندانیان بیمار در ترکیه بالا رفت، اعتبار و استقلال هیأت پزشکی قانونی ترکیه که زیرمجموعۀ وزارت دادگستری است، مورد تردید قرار گرفت.

توغلوک از دسامبر 2016 تاکنون در زندان است و به اتهام «ادارۀ یک سازمان تروریستی» و «دستور گرفتن از عبدالله اوجالان» رهبر دربند حزب کارگران کردستان (PKK) به 10 سال حبس محکوم شده است. در ماه های اخیر چهره های سرشناس و سازمان های مختلف داخلی و بین المللی خواستار آزادی این نمایندۀ بیمار HDP شده اند.

کد خبر 27093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha