زمینه حضور گردشگران عراقی به کردستان فراهم است

سرویس کردستان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از آمادگی کامل تمامی بخش‌های خصوصی این استان برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی از اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش کرد پرس، یعقوب گویلیان در نشست مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فعالان بخش خصوصی با همتایان پاکستانی و اقلیم کردستان عراق که در هتل اوین تهران برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل ها و همچنین وجود مرز مشترک استان کردستان با کشورعراق، زمینه حضور گردشگران عراقی در این استان فراهم است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه پس از گذشت دوماه از تبادل تفاهم نامه توسعه همکاری‌ها بین استان کردستان و اقلیم شمال عراق، شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب چهار تور به استان بوده ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی با بخش‌های خصوصی و دولتی اقلیم شمال عراق و سرکنسول ایران در کردستان برقرار است، افزود: برای توسعه همکاری‌ها و ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی از اقلیم شمال عراق، آماده همکاری با سایر انجمن و بخش‌های دولتی و خصوصی در استان‌ها هستیم.

گویلیان ادامه داد: امیداریم این نشست، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های بیشتر مابین فعالان حوزه گردشگری کشور ایران و اقلیم کردستان عراق باشد.

گفتی است در این نشست، شرکت‌های تورگردان‌ ایرانی بسته‌های گردشگری خود را در زمینه گردشگری سلامت، تفریحی، تاریخی و فرهنگی به شرکت‌های تورگردانان کشورهای پاکستان، عراق و اقلیم کردستان عراق ارائه کردند.

کد خبر 26365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha