ریزش تعداد نامزدهای انتخاباتی در 3 حوزه انتخابیه آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- در سه حوزه انتخابیه «ارومیه»، «نقده و اشنویه» و «سلماس» نامزدهای انتخاباتی با انصراف خود، از مجموع نامزدها در ساعات پایانی منتهی به انتخابات کاستند.

به گزارش کردپرس، از روز گذشته تعداد نامزدهای انتخاباتی استان دائما در حال تغییر است و انصراف ها اعداد را ناپایدار کرده اند. دیشب در حالیکه مردم در انتظار روز گیری بودند در حوزه انتخابیه«نقده و اشنویه»، با انصراف هفت نفر در این حوزه شمار نامزدهای این شهرستان به سه نفر رسید.

این در حالی است که تا عصر دیروز چهار نفر در گردونه رقابت باقی مانده بودند اما اکنون با اعلام انصراف علی‌اصغر پیام، حسن اقلیمیان‌حیدرلو، سروش عبداللهی، رضا اسپندی، صفر آقایی، اسعد باربد و نادر پروین، فرمانداری نقده و انصراف مهدی ایمانی، ایوب محبی، جواد چراغی، محمدجواد مظلومی، ابراهیم نگاهیان، عیسی جنگجو، رمضان محمدی، جلال ترابی و محمدصابر محمودبیگی از کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی روزهای گذشته تنها 3 نفر برای کسب یک کرسی در حوزه مشترک نقده و اشنویه باقی مانده است.

بنا بر اعلام رییس ستاد انتخابات این حوزه اکنون تنها علی زنجانی حسنلویی، باباخان اسکندری و طاهر پورمراغه کاندیداهای باقی‌مانده در این دوره از انتخابات از حوزه نقده - اشنویه هستند.

در ارومیه نیز با کاهش چهار نفر دیگر از نامزدهای مجلس یازدهم در این حوزه انتخابیه، تعداد کاندیداها به ۵۲ نفر رسید و طی یک هفته گذشته و از آغاز زمان تبلیغات، تعداد نامزدهای انتخابات در ارومیه ۱۵ نفر کمتر شده‌است.

با اساس اعلام رییس ستاد انتخابات ارومیه؛ محمد آذرورجوی، علیرضا آذروندی، رضا اردوخانی، منوچهر اسدی، نجم‌الدین اسدی، محسن امامی‌قشلاق، داوود امین‌فنگ، سیدعلیرضا ایزدی، اکبر پورمحمدرضا، نیما ترینه، داوود ثناجو، وحید جلال‌زاده، شهین جهانگیری و علیرضا چوداری قره‌پاپاق از جمله نامزدهای باقیمانده در عرصه انتخابات هستند.

ملامحمدی زاده ادامه داد: محمدرحیم حاتمی‌ژارآباد، کیومرث حاجی‌محمدی، سیاوش حسنی‌بربران، سیدنایب حسینی میرآباد، روح‌الله حضرت‌پور طلاتپه، محمود حضرتی‌پر، نسرین حیدرزاده نجف‌آباد، امیر حیدری، صلاح خان‌احمدزاده، غلامرضا داداش‌زاده، رضا درباسی محمودآبادی، سیدسلمان ذاکر، حسین سلطانی، سعید سیاح، محمدعلی سلیمی‌مهر، یحیی صمدزاده و لعیا عباسپور قره‌قشلاقی دیگر کاندیداهای حاضر در این رقابت در حوزه ارومیه هستند.

او افزود: سعید عباس‌زاده‌نجار، سیددلیر علوی‌کورانه، مریم علیزاده‌ماکو، جعفر غلام‌پورمتین، سیداحمد غفاری قره‌باغ، عابد فتاحی، مهدی فداکارلکی، علی فعال مسکین، علی کامیار، سالار گلابی یوسف‌آباد، خلیل کیامهر، موسی معصوم‌زاده، مرتضی مقتدایی، مرتضی منافی، محمد میلانی آباجلو، هادی نشاط، عبدالله نقیان، داود نقی‌پور علمداری ، گلشن نوروزی تپه، بهزاد نوروزی خانقاه و زهرا یوسفی نیز همچنان در رقابت برای کسب کرسی مجلس حضور دارند.

در حوزه سلماس نیز فرماندار سلماس با اشاره به تایید صلاحیت نهایی ۱۷ نامزد پس از بررسی صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان، گفت: با انصراف پنج نفر از آنان، تعداد نامزدها در این حوزه به ۱۲ نفر کاهش یافت.

حوزه انتخابیه سلماس، دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است و در حال حاضر ناصر اخلاقی اولقی، یعقوب رضازاده، حسین رمزی قره‌قشلاقی، محمد طالعی، صفر قویدل قره‌قشلاقی، علی کهن‌سال تمر، محسن مافی، بایرامعلی محمدنژاد، محرم موسالو، مهدی مهدی‌زاده، حمید میرزایی حبشی و جعفر نوری یوشانلویی در کورس رقابت برای رسیدن به کرسی مجلس قرار دارند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز همزمان در سراسر کشور آغاز شده است.

کد خبر 254423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha