کمیسیون انتخابات عراق: تبلیغات انتخابات پارلمانی کردستان در تاریخ مقرر آغاز خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- تبلیغات انتخاباتی قرار است از تاریخ 10می آغاز شود، جومانه غلای، سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات عراق گفت که هیچ تصمیمی برای به تعویق افتادن تبلیغات انتخاباتی اتحاذ نشده و این روند از تاریخ اعلام شده آغاز خواهد شد.

به گزارش کردپرس، جومانه غلای، سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات عراق به رسانه کانال8 گفت: «انتخابات به تعویق نخواهد افتاد، کمیسیون درحال انجام اقدامات لازم است و گامهای زیادی برداشته است، آماده برگزاری انتخابات در موعد مقرر هستیم و برنامه های کمیسیون تغییر نخواهد کرد».

وی گفت که هیچ پیشنهادی مبنی بر به تعویق انداختن انتخابات، پیش روی کمیساریای انتخابات نیست.

جومانه غلای در خصوص آغاز تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: «تبلیغات انتخاباتی طبق برنامه آغاز می شود و در صورت تاخیر در این فرآیند، تاثیری بر به تعویق افتادن انتخابات نخواهد داشت».

سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات عراق اشاره کرد: «پرونده بیش از 800 نامزد را برای تأیید صلاحیت از طریق وزارت داخله به هیات وزیران ارائه کرده ایم».

وی افزود: «1200 مرکز رای دهی در اقلیم کردستان راه اندازی خواهد شد و طرح امنیتی این مراکز توسط کمیته عالی امنیت تنظیم می شود».

جومانه غلای در مورد مراحل بعدی کار کمیسیون گفت: «گام بعدی ثبت نام ناظران انتخاباتی داخل و خارج از عراق و نمایندگان احزاب سیاسی خواهد بود».

بر اساس برنامه زمانبندی انتخابات پارلمانی کردستان، تبلیغات انتخاباتی از 10 می آغاز و در تاریخ 6 ژوئن پایان می یابد.

کد خبر 2769775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha