سرشماری سال ۹۵ و مشکل آنتن دهی روستاهای ایلام

سرویس ایلام - بسیاری از روستاهای استان ایلام در سال ۹۵ به عنوان روستاهای زیر ۲۰ خانوار سرشماری شده‌اند حال آنکه امروز با مهاجرت معکوس دارای افزایش جمعیت شده ولی امکانات ضعیفی دارند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، تقریبا در هر شهرستان ایلام چند روستا هستند که دارای چنین مشکلاتی هستند و حتی در صورت یک مارگزیدگی ساده امکان اطلاع به مراکز اورژانس و خدمات رسان وجود ندارد.

روستاهایی که دارای چنین شرایطی هستن اغلب در چند سال اخیر شاهد رونق کشاورزی و باغداری بوده اند و خانوارهای زیادی به این روستاهای فراموش شده بازگشته اند و از طرفی با رونق باغداری و کشاورزی در این مناطق تردد و جمعیت روزانه در آنها بالا رفته و در ایام تعطیل نیز گردشگران به این مناطق مراجعه می کنند ولی فقدان آنتن دهی و زیرساختهای لازم ارتباطی این مناطق پر رونق و پر رفت و آمد را با مشکل مواجه کرده است.

در همین راستا سارا فلاحی، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با وزیر ارتباطات دیدار کرد و گفت: مردم استان ایلام در بسیاری از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در زمینه آنتن دهی و اینترنت با مشکل جدی روبرو هستند و می طلبد که وزارت ارتباطات ورود جدی به رفع این مشکل داشته باشد.

او گفت: علاوه بر این بسیاری از روستاهای ایلام طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ زیر ۲۰ خانوار ثبت شده اند و این در حالی است که به واسطه مهاجرت معکوس و تسهیل کسب و کار در حوزه کشاورزی، دامپروری و تشکیل تعاونی های تولیدی، در حال حاضر عملا بالای ۲۰ خانوار هستند.

فلاحی افزود: متاسفانه در روستاهای زیادی در ایلام این مشکل وجود دارد و در حالی که این روستاها قطب کشاورزی و گردشگری و دارای آثار تاریخی هم هستند، هیچگونه آنتن دهی ندارند و مردم، باغداران و کشاورزان با مشکل جدی در این زمینه روبرو هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روستاهای سربیشه و گنجه (در ایلام)، روستاهای میان، روان، چشمه مرو و پلیه (در ایوان)، روستاهای برجعلی، بان زیارت، بان کلوالی، طاق تاوی، ریزه وند، سرچم لو، سرچم دهارون، بان امرود و چغاکبود (در چوار) و روستاهای درگه، بلوطستان و چشمه باریک (در ملکشاهی) با این مشکل مواجه هستند و خواهان رفع جدی این مشکل هستند.

زارع پور، وزیر ارتباطات در این دیدار دستورات خود را مبنی بر مساعدت و حل مشکل صادر کرد و گفت: پس از بررسی های لازم، نتیجه کار از طریق نماینده مردم ایلام به اطلاع ساکنان خواهد رسید.

کد خبر 21020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha