نقش لندن در حملات شیمیایی ترکیه در اقلیم کردستان

سرویس جهان- روزنامه مورنینگ استار انگلیس از زیر ذره بین قرار گرفتن انگلیس به دلیل احتمال دست داشتن این کشور در حملات شیمیایی احتمالی ترکیه علیه نیروهای معارض ترکیه در اقلیم کردستان خبر داده است.

به گزارش کردپرس، دهها نهاد کردی در عراق، ترکیه و اروپا ترکیه را به استفاده از سلاح های شیمیایی در خاک اقلیم کردستان عراق متهم کرده اند. ترکیه از سه سال پیش حملات گسترده ای در خاک اقلیم کردستان عراق به بهانه حضور نیروهای پ.ک.ک انجام داده است.

روزنامه مورنینگ استار انگلیس امروز در گزارشی پیرامون این موضوع ادعا کرد انگلیس به دلیل روابط نظامی با ترکیه و احتمال دست داشتن این کشور در حملات شیمیایی آنکارا در اقلیم کردستان زیر ذره بین قرار گرفته است.

برخی نمایندگان پارلمان انگلیس هفته گذشته خواستار تجدیدنظر کشورشان در قرار دادن پ.ک.ک در لیست گروههای تروریستی شده بودند.

بر اساس گزارش مورنینگ استار، در سال 2019 فاش شد انگلیس مجوز 70 نوع سلاح صادر کرده است که می توان از فسفر سفید به عنوان مواد شیمیایی جنگی در آنها استفاده کرد. کردها ادعا کرده اند ترکیه از فسفر سفید در جنگ علیه نیروهای کرد در عراق و سوریه استفاده کرده است.

زاگرس هیوا، مسئول اطلاع رسانی پ.ک.ک نیز در مصاحبه با مورنینگ استار گفت: پیشروی ارتش ترکیه در اقلیم کردستان متوقف شده و این کشور مجبور شده است از سلاح های ممنوعه علیه نیروهای پ.ک.ک استفاده کند.

او سازمان های بین المللی را به خاطر آنچه او سکوت آنها در برابر «جنگ کثیف» ترکیه خواند، به همراهی با ترکیه متهم کرد و از مقامات عراق و اقلیم کردستان خواست در برابر حملات شیمایی ترکیه سکوت نکنند.

کد خبر 20635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha