مطالعات در حوزه سیلاب امروز مهاباد انجام می گیرد/ با سهل انگاران برخورد خواهد شد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار مهاباد گفت: در جلسه امروز ستاد بحران مقرر شد مهاباد مطالعات لازم در حوزه سیلاب امروز انجام و بررسی شود که در این محور چه اقداماتی برای جلوگیری از سیلاب انجام گرفته است. قطعاً با کسانی که در این زمینه سهل انگاری کرده باشد، برخورد خواهد شد.

عارف خدرلو در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود: سیلاب امروز که متاسفانه در پی بارش سیل آسای باران شکل گرفت منطقه مکریان مهاباد را دربر گرفت و موجب آب گرفتگی تعدادی از منازل و خسارت به تعدادی از خودروهای شهروندان شد.

او با بیان اینکه خوشبختانه شهرداری و مدیریت بحران به ‌موقع به موضوع ورود کردند افزود: در جلسه امروز ستاد بحران نیز تقسیم کار انجام و مقرر شد شهرداری تا صبح فردا کلیه خیابانهای سیل زده را پاکسازی و معابر لایروبی کند.

خدرلو با اشاره به مسدود شدن محور مهاباد به پیرانشهر نیز گفت: با تلاش راهداران و با کمک ماشین آلات ارتش این محور نیز بازگشایی شد و در حال حاضر ارتباط در این محور برقرار شده و پلی که در این مسیر نیز مسدود شده بود ساعاتی قبل بازگشایی شد.

فرماندار ویژه مهاباد در خصوص وجود سیل بند در روستای کهریزه شیخان که سیلاب امروز از از آن محور آغاز شد، بیان کرد: مقرر شده تا در جلسات آتی مدیریت بحران شهرستان مهاباد مطالعات لازم در این بخش انجام شود و بررسی شود که امور آب مهاباد در این محور چه اقداماتی برای جلوگیری از سیلاب انجام داده است.

او ادامه داد: همچنین شهرداری باید مسیل هایی که در منطقه مکریان وجود دارند را بررسی کند و این مطالعات باید در جلسه آتی از سوی این دو ارگان به ستاد بحران گزارش شود.

خدرلو تاکید کرد: قطعاً با کسانی که در این زمینه سهل انگاری کرده اند و در مسیل ها مجوز ساخت و سازهای غیر مجاز را صادر کرده باشند، برخورد خواهد شد.

او در پایان گفت: خوشبختانه این سیلاب خسارت جانی نداشته است و تنها چند خودرو آسیب دیدند. حتی در روستای کهریزه نیز خسارتی گزارش نشده است و تنها موارد پیش آمده آبگرفتگی های معابر و منازل مسکونی بوده است.

به گزارش کردپرس،، بارش شدید باران از بعدازظهر امروز موجب جاری شدن سیل در چند نقطه از شهر و مسیرهای ارتباطی در حاشیه سد این شهر شد. شدت سیل در برخی نقاط به حدی است که تعدادی از خودروها را نیز با خود برده است.

تاکنون خسارت جانی گزارش نشده و تنها موجب بروز خساراتی به خودروهای مردم و برخی از ساختمان ها شده است که برآورد خسارت پس از فروکش کردن سیل اعلام خواهد شد.

کد خبر 20488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha