نمایندگان انگلیس خواستار بازبینی قرار گرفتن پ.ک.ک در لیست گروه های تروریستی شدند

سرویس جهان- نمایندگان پارلمان انگلیس قرار دادن پ.ک.ک در لیست گروه های تروریستی از سوی این کشور را قابل بازبینی دانستند زیرا به گفته آنها، این مسئله بدون هیچ گونه بررسی و فقط به درخواست دولت ترکیه صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، روز سه شنبه گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس، در یکی از تالارهای آن به بررسی مسئله کردهای ترکیه و موضع دولت انگلیس در قبال این مسئله پرداختند.

یکی از مواردی که بر اساس صورت جلسه منتشر شده این گروه در پارلمان انگلیس به آن اشاره شده، بحث قرار گرفتن حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک در لیست گروه های تروریستی از سوی آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا بود.

آنها قرار دادن پ.ک.ک در لیست گروه های تروریستی از سوی دولت انگلیس را قابل مناقشه و بازبینی دانستند زیرا به گفته آنها این مسئله مهم توسط دولت انگلیس به دقت مورد بررسی قرار نگرفته و لندن تنها به دلیل معرفی پ.ک.ک از سوی آنکارا به عنوان یک گروه تروریستی و درخواست از کشورها برای قرار دادن آن در لیست گروه های ترویستی، اقدام به قرار دادن پ.ک.ک در لیست گروه های تروریستی کرده است.

لیود راسل موید، نماینده پارلمان انگلیس روند قرار دادن گروهها در لیست های تروریستی را قدیمی و منسوخ دانست و خواستار بازبینی این مسئله هم از سوی اتحادیه و هم انگلیس شد.

کریسپین بلانت، نماینده محافظه کار پارلمان از دولت ترکیه به خاطر عدم در پیش گرفتن روند صلح با پ.ک.ک انتقاد کرد. او گفت پ.ک.ک تنها به یک دلیل در لیست گروه های تروریستی قرار گرفته؛ چون ترکیه این طور خواسته است.
کیم جانسون، نماینده حزب کارگر نیز با اشاره به این که دادگاه بلژیک قرار گرفتن پ.ک.ک در لیست گروه های تروریستی را زیر سوال برده است از دولت انگلیس خواست درباره قرار دادن پ.ک.ک در لیست گروه های تروریستی تجدیدنظر کند.

اما آماندا مایلینگ، دیگر نماینده پارلمان انگلیس با اشاره به این که ترکیه یکی از متحدان عضو ناتوی انگلیس است و رابطه تجاری عمیقی با انگلیس دارد مخالفت خود را با این درخواست بیان کرد.

نمایندگان انگلیس همچنین به مسئله زندانی شدن رهبران احزاب کرد ترکیه از سوی دولت این کشور و محدود شدن زبان کردی و زندانی شدن فعالان مدنی اشاره کرده و آن را مصداق نقض حقوق اقلیت ها خواندند.

کد خبر 20421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha