۵۴ روستای شهرستان چوار با مشکل تامین آب مواجهند

سرویس ایلام - فرماندار چوار در دیدار مسئولان، معتمدین و جمعی از اقشار مختلف مردم این شهرستان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: ۵۴ روستا و خود شهر چوار با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فهد کمالوندی تصریح کرد: مشکل اصلی و حاد شهرستان وضعیت آب شرب ۵۴ روستا و خود شهر چوار است به طوری که بعضی از روستاها در حد نیم ساعت از آب شرب برخوردارند و گاها در شهرستان چوار با ۱۲- ۱۰ ساعت قطعی آب روبرو هستیم.

وی افزود: ضریب نفوذ آبی که در شهرستان چوار است به مراتب از خوزستان پایین تر است و وضعیت تامین آب عشایر در وضعیت نگران کننده ای دارد.

فرماندار چوار با بیان اینکه چشمه ها و رودخانه های فصلی این شهرستان خشک شده است، خاطرنشان کرد: اگر تنها چاه آب تامین کننده آب شهرستان خشک شود، مشکلات زیادی برای مردم پیش خواهد آمد و لازم است که در این زمینه نیز مسئولان امر، پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی همچنین گفت: وضعیت اعتبارات یکی از مشکلاتی است که در شهرستان چوار همانند سایر شهرستان ها، موجب مشکلاتی برای توسعه این شهرستان شده است به طوری که هم اکنون در اواسط آبانماه، حدود ۲۰ درصد از اعتبارات استانی و توازن منطقه ای به این شهرستان تخصیص یافته و این میزان اعتبار اوراق است و بر این اساس نیز پیمانکاران خیلی سخت پای کار می آیند.

کمالوندی گفت: چوار در حوزه راه در وضعیت اسفباری قرار دارد و حدود ۳۰ میلیارد تومان مناقصه برگزار شده است ولی کسی خواهان این طرح ها نشده است، فصل بارش هم شروع شده و عملا در سال جاری این شهرستان بدون کار عمرانی سال را به پایان می رساند.

فرماندار چوار بیان کرد: در پایین دست چوار به عنوان مرکز شهرستان، شاهد رانش زمین هستیم، پیمانکاری که روی پروژه رانش شهرستان چوار کار کرده است ۴ میلیارد طلب دارد و اعتباری که برایش در نظر گرفته اند نصف طلبش هم نیست.

کد خبر 20253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha