ایران در رابطه با آذربایجان عاقلانه رفتار کند

سرویس ترکیه - اردوغان گفت که از ایران انتظار دارد در رابطه با آذربایجان و ارمنستان عاقلانه تر رفتار کند.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که از ایران انتظار دارد در رابطه با آذربایجان و ارمنستان عاقلانه تر رفتار کند و باعث ایجاد مشکل نشود.

بنا بر خبر آناتولی رسانه دولتی ترکیه، اردوغان در راه بازگشت از سفر یک روزه از آذربایجان در نشستی که در هواپیمای شخصی اش برگزار شد شد، به پرسش های تعدادی از خبرنگاران همراهش پاسخ داد.

اردوغان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که «ایران اخیرا آذربایجان را به بهانه ارتباط با اسرائیل تهدید کرده است و با تلاش برای توسعه همکاری هایش با ارمنستان، برای آسیب زدن به دستاوردهای شما و آقای الهام علی اف تلاش می کند. این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید؟» پاسخ داد: «ما با آقای علی اف درباره این موضوع گفتگو کردیم. آقای علی اف یک تصمیم قطعی در این باره گرفته است و به هیچ عنوان از آن پا پس نمی کشد. او به من گفت: "تصمیم ما برای رابطه با اسرائیل تغییر نمی کند. ما برای همکاری های اقتصادی با اسرائیل هرگونه قدمی را بر می داریم. همان گونه که با سایر کشورها را بطه داریم، با اسرائیل هم رابطه داریم و از این پس هم خواهیم داشت." کشورها نمی توانند و حق هم ندارند که در مکانیسم های تصمیم گیری یکدیگر دخالت کنند. انتظار داریم که ایران هم در اینجا عاقلانه رفتار کند و در نتیجه در رابطه ایران و اذربایجان هم هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.»

کد خبر 19995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha