فراهم شدن امکان استفاده از گاز طبیعی موجب کاهش مهاجرت و افزایش اشتغال در روستاها می شود

سرویس کردستان - مدیر عامل شرکت گاز کردستان توسعه رفاه اجتماعی در روستاها را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: روستاها به عنوان مراکز اصلی تولید قلب تپنده توسعه اقتصادی هر کشوری محسوب می شوند که تلاش های گسترده سال های اخیر برای احیای کارکردهای اقتصادی و اجتماعی این مناطق را در مدار توسعه قرار داده است.

به گزارش کرد پرس, احمد فعله گری در مورد توجه و اهمیت به توسعه روستاها, گفت: گر چه خشکسالی‌های پیاپی و جذابیت‌های شهری باعث مهاجرت روستاییان به شهرها در سال های گذشته شد اما توسعه زیرساخت‌های زندگی از جمله آب، برق، گاز، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایر، تقویت امکانات رفاهی نظیر طرح‌های هادی و نوسازی خانه‌های روستایی از تدبیرهای کارساز دولت ها برای تحقق توسعه پایدار در روستاها است.

وی افزود: روستائیان با تولید محصولات کشاورزی، صنایع دستی از سویی و وجود طبیعت بکر ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و احیای فرهنگ گذشتگان و تحقق اقتصاد دارند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه روستایی صورت گرفته است، اظهار کرد: اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در روستاها فرصتی برای بازگشت اهالی به مناطق روستایی است و عامل مهم در این اقدام اجرای طرح‌های بزرگ رفاهی به خصوص تامین منبع انرژی دائمی با گاز طبیعی است.

فعله گری ادامه داد: کار گازرسانی و خدمات دهی به مناطق محروم و کوهستانی، صعب العبور و دور از امکانات رفاهی هر چند هزینه‌های هنگفت را به دنبال دارد ولی با تمام این اوصاف کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان کردستان و پیمانکاران مشغول در این مجموعه علیرغم همه سختی‌های کار توانستند در زمینه گازرسانی به روستاها در سطح کشور خوش بدرخشند.

وی تعداد روستاهای استان کردستان که قابلیت گازرسانی دارند را 1560 مورد عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر 1424 روستا به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده و در 84 روستای دیگر عملیات گازرسانی ادامه داشته، گاز رسانی به 14 روستا در دست مناقصه بوده و عملیات اجرایی 11 روستا نیز در حال انجام مجوز عقد قرارداد است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان بیان کرد: از 1560 روستای قابلیت گازرسانی تعداد 1533 مورد گازدار شده یا عملیات گازرسانی در آنها فعال است و برای روستاهای باقیمانده برنامه ریزی مدون و منظمی صورت گرفته که در 6 ماهه دوم سال جاری تمام اقدامات برای دریافت مجوز، طراحی، مراحل آگهی مناقصه، انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی انجام می گیرد.

کد خبر 18502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha