رتبه پنجم کاهش جمعیت کیفری زندان‌های ایران به آذربایجان‌غربی رسید

سرویس آذربایجان غربی- معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: از کسب رتبه 5 کشوری در توجه ویژه به زندانها و کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان خبر داد.

به گزارش کردپرس، معاون قضایی، اجرای احکام و امور مجلس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در جلسه کمیته ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان استان، با اشاره به اهمیت کار قضا گفت: ما به اهمیت و مشکلات و فشار کار قضات واقف هستیم و بخش قابل توجهی از اقدامات در جهت بهبود وضعیت زندانها و زندانیان را مرهون تلاشهای شبانه روزی کارکنان دستگاه قضایی در سراسر کشور می دانیم.

مهدی فراهانی افزود: مجموعه این تلاشها و همکاری مجموعه دادگستری و سازمان زندانها ثمرات بسیار زیادی در سطح کشور داشته است. من جمله افزایش ٢٩درصدی بازدید قضات از زندانها، اشتغال ٦٣ درصدی زندانیان تا مرداد ماه، رشد ١٠٠ درصدی استفاده از پابند الکترونیک و دادرسی الکترونیک و خصوصاً کاهش ١٦درصدی ورودی زندانهای کشور بودیم.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به اهمیت تعامل مجموعه دادگستری با سازمان زندانها گفت: مجموعه دادگستری و زندان یک مجموعه واحد بوده و بهبود وضعیت زندانها حاصل ارتباط تنگاتنگ و مستمر این دو مجموعه است.

ناصر عتباتی، افزود: استان آذربایجان غربی با توجه به وضعیت خاص آن می طلبد که مسئولان کشوری هم از درون و هم از برون نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: مجموعه قضایی استان با تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه خود در تمام زمینه ها، خصوصاً در حوزه زندان اقدامات و عملکرد بسیار مناسبی داشته اند که جای تقدیر دارد.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر اشتغال زندانیان گفت: این مورد از نمود های اصلاح و تربیت و زندانبانی و رافت اسلامی است و موجب شخصیت دادن به زندانی خواهد شد و عامل مهمی برای عدم تکرار جرم از سوی اوست.

و سپس سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان با ارائه آماری اعلام کرد که ٦ ماهه اول سال جاری ٧٤ درصد از جلسات رسیدگی زندانیان به صورت الکترونیک برگزار شده و در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال ٩٩ استفاده از تاسیسات ارفاقی ١١ درصد و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس ١٦ درصد رشد داشته است.

کد خبر 18297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha