آماده باش استاندار ایلام به همه دستگاه های اجرایی برای ورود زائران اربعین

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست قرارگاه ویژه اربعین گفت: پیش بینی می شود تا قبل از ظهر امروز حدود ۲۰ هزار زائر وارد کشور شوند به همین دلیل باید همه دستگاه های نظامی، امنیتی و خدماتی در حال آماده باش و خدمات رسانی به مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمد نوذری با تاکید بر برنامه ریزی های لازم برای برگشت زوار اربعین حسینی و فراهم نمودن زیرساخت های بهداشتی اظهار کرد: اربعین حسینی یک موضوع ملی و آبروی نظام است، می طلبد همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم زمینه اربعینی شدن فضا را فراهم نمایند.

وی با تاکید بر آمادگی همه کمیته ها برای تامین امکانات و مدیریت امور محوله گفت: تیمی از تعزیرات حکومتی استان در مرز مهران مستقر خواهد شد و بر میزان اخذ کرایه از زائران نظارت می کنند.

وی افزود: کمیته های نظامی، امنیتی و بهداشتی هر روز نشست هماهنگی و جمع بندی خود را برگزار و در آن مشکلات و موانع را احصا و برطرف کنند.
نوذری تاکید کرد: پیش بینی می شود تا قبل از ظهر امروز حدود ۲۰ هزار زائر وارد کشور شوند به همین دلیل باید همه دستگاه های نظامی، امنیتی و خدماتی در حال آماده باش و خدمات رسانی به مردم باشند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پیش بینی می شود بیش از ۷۰ درصد زائران بازگشتی از مرز مهران وارد کشور شوند، از نیروهای انتظامی، پلیس راه و حمل و نقل جاده ای خواست تمهیدات لازم را در این خصوص بوجود آورند.

نوذری اضافه کرد: اربعین امسال تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و از طرفی با وجود اینکه تنها مجوز ۶۰ هزار زائر ایرانی به عراق صادر شد اما با رایزنی های انجام شده روز گذشته در رایزنی با طرف عراقی مجوز سه هزار زائر ایرانی که چندین روز در پایانه منتظر بودند، صادر و آنان راهی عراق شدند.

استاندار ایلام یادآور شد: از روز جمعه و شنبه هفته پیش موجی از عاشقان اهل بیت علیرغم بسته بودن مرز به پایانه مراجعه کردند که این تا حدودی کار نیروی های انتظامی و امنیتی را سخت کرد.

نوذری خواستار نصب تابلوهای راهنما برای جلوگیری از سردرگمی زائران ورودی به کشور شد و گفت: این مهم وظیفه راهداری و حمل و نقل جاده ای است و باید در اسرع وقت انجام شود.

وی از هلال احمر خواست تا در ساماندهی تغذیه و اسکان زوار با کمیته اسکان همکاری کند.

استاندار ایلام با تاکید بر انجام تمهیدات لازم برای برگشت زوار، تصریح کرد: همه دستگاه ها باید تلاش کنند تا خدمات به بهترین شکل به زوار ارایه می شود.

نوذری با تاکید بر برگزاری نشست هماهنگی تکمیل زیرساخت های بهداشتی، از دستگاه های مرتبط خواست در انجام رپیدتست، قرنطینه و تست پی. سی. آر و سایر مسائل بهداشتی همکاری کنند.

کد خبر 18077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha