درخواست نچیروان بارزانی از انگلیس

سرویس جهان- نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق پس از بازگشت از انگلیس و در یادداشتی که در روزنامه تایمز آن کشور منتشر کردف از لندن خواسته است همچنان در کنار کردهای عراق بماند و مثل آمریکا که افغانستان را ترک کرد اقلیم کردستان را در آنچه مبارزه با ترور خوانده تنها نگذارد.

به گزارش کردپرس، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق که پس از دیدار سه روزه با مقامات ارشد کشور انگلیس به اقلیم کردستان باز گشته است، در یادداشتی که در روزنامه تایمز نوشت خواستار ادامه حمایت این کشور از اقلیم کردستان در همه زمینه ها شده است.

او در این یادداشت به مخالفت ها با مسئله دخالت در سایر کشورها پرداخته اما معتقد است همه مداخلات نتیجه بد ندارند. نچیروان بارزانی گفته است دخالت آمریکا،انگلیس و فرانسه در عراق و اشغال این کشور زمینه بهبود وضعیت کردهای عراق و تمام شدن آوارگی آنها را به همراه داشته است.

رئیس اقلیم کردستان عراق نتیجه دخالت نظامی 30 سال پیش انگلیس، فرانسه و آمریکا در عراق را تاسیس اقلیم کردستان عراق، پایان آوارگی کردها، ایجاد زیرساخت هایی مانند نفت، تشکیل نیروی پیشمرگ و توسعه اقتصادی این منطقه کردنشین عنوان کرده است.

بارزانی خروج نیروهای آمریکا از افغانستان را یک تصمیم عجولانه خوانده است. بارزانی بر این باور است که اگر دخالت آمریکا در افغانستان یک شکست برای آن کشور بود اما مداخله انگلیس در عراق به یک پیروزی برای انگلیس تمام شد چراکه اکنون اقلیم کردستان رابطه عمیقی با انگلیس دارد، جوانان زیادی از کردهای عراق در دانشگاه های انگلیس تحصیل می کنند و مهاجران کرد عراق در اکثر نقاط انگلیس تعامل خوبی با این کشور دارند.

رئیس اقلیم کردستان عراق درباره علت درخواست از انگلیس و غرب برای عدم ترک اقلیم کردستان گفته است اقلیم کردستان همچنان با یک میلیون آواره سوری و عراقی روبه روست، تهدیدهای گروه های تروریستی همچنان ادامه دارد و اقلیم کردستان برای مقابله با این چالش ها به حمایت انگلیس و سایر کشورهای غربی نیاز دارد.

کد خبر 17544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha