آلمان، انگلیس و فرانسه به دنبال رها کردن نیروهای پیشمرگ از وابستگی به احزاب هستند

سرویس جهان- رابرت هالفون می گوید کشورهای انگلیس، آلمان و آمریکا به دنبال یکپارچه سازی نیروهای پیشمرگ و کوتاه کردن دست احزاب حاکم در اقلیم کردستان از کنترل بر این نیروها هستند.

به گزارش کردپرس، رابرت هالفون، نماینده پارلمان انگلیس امروز در یادداشتی که در وبسایت حزب محافظه کار این کشور منتشر شد، ضمن انتقاد از دولت آمریکا به خاطر خروج نیروهای از افغانستان و کنترل طالبان بر این کشور، از دولت های انگلیس و آمریکا خواسته است چنین اتفاقی در مورد اقلیم کردستان تکرار نشود زیرا به گفته او، وضعیت اقلیم کردستان متفاوت از افغانستان است.

او می گوید ماموریت مبارزه با داعش تمام نشده و نیروهای سه کشور آمریکا، انگلیس و آلمان برای ایجاد اصلاحات گسترده در نیروهای نظامی اقلیم کردستان و رها کردن آن از وابستگی به دو حزب حاکم اتحادیه میهنی و پارتی تلاش می کنند.

نماینده پارلمان انگلیس با اشاره به این که اقلیم کردستان در حوزه های مهم مانند تحصیلات عالی و بازسازی زیرساختها به کمک کشورهای خارجی نیاز دارد بر لزوم ادامه حضور آمریکا و انگلیس در اقلیم کردستان عراق تاکید کرده است.

او با اشاره به این که همچنان حدود یک میلیون آواره در اقلیم کردستان حضور دارند و دانشگاه های این منطقه اخیرا اقدام به پذیرش دانشجویان افغانی کرده اند، این مسئله را نشانه مستعد بودن اقلیم کردستان برای پذیرش اقلیت های قومی و مذهبی دانسته و بر لزوم افزایش حمایت از این منطقه تاکید کرده است.

نماینده پارلمان انگلیس روابط میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق را روبه رشد توصیف کرده و از کشورهای غربی خواسته است به ایجاد و توسعه روابط میان اربیل و بغداد کمک کنند.

نماینده پارلمان انگلیس همچنین خواستار ایجاد اصلاحات اساسی در اقلیم کردستان با کمک کشورهای غربی و کاستن از اتکا به نفت در کنار توسعه تکنولوژی های نو، تحصیلات عالی و گسترش حوزه هایی مانند توریسم شده است.

کد خبر 16748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha