چهار هزار تن نهاده دامی بین عشایر استان ایلام توزیع شد

سرویس ایلام - مدیرکل امور عشایری استان ایلام به کردپرس گفت: در ۵ ماهه اول سال جاری حدود ۴ هزار تن نهاده دامی بین عشایر استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرشاد یاسمی اظهار کرد: آب‌رسانی به عشایر مناطق مختلف با پانزده دستگاه تانکر انجام می‌شود که با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر این میزان تأمین‌کننده نیاز عشایر نیست.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام در ادامه بیان کرد: در تلاشیم آب‌رسانی به عشایر استان را به‌صورت هفتگی انجام دهیم که جهت تحقق این مهم ضروری است سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان برنامه و بودجه و ستاد مدیریت بحران همکاری لازم را دراین‌باره انجام دهند.

این مسئول با اشاره به شرایط بحرانی به دلیل بروز خشکسالی‌ها اظهار داشت: متأسفانه خشکسالی تامین علوفه عشایر را با مشکل مواجه کرده و همین امر سبب شده عشایر استان اقدام به فروش دام‌های حذفی خود کنند.

وی با رد ادعای فروش دام‌های مولد توسط عشایر، افزود: در ۵ ماهه اول سال جاری حدود ۴ هزار تن نهاده دامی بین عشایر استان توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام در ادامه به ارائه تسهیلات جهت تامین علوفه دام‌های عشایر اشاره کرد و گفت: به‌ازای هر راس دام ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که به این منظور سال گذشته ۴ میلیارد و برای سال جاری ۳ و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده و متقاضیان می‌توانند برای اخذ این تسهیلات مراجعه نمایند.

یاسمی در ادامه به آمار پایین پایین ابتلا به کرونا در مناطق عشایری اشاره و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت جهت واکسیناسیون جمعیت عشایری بالای ۱۸ سال منعقد شده و خوشبختانه تاکنون در استان ایلام حدود ۵۰ درصد از جمعیت عشایری استان واکسینه شده‌اند.

کد خبر 15947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha