زندگی در دخمه متعفن/ تشکیل پرونده قضایی برای فرد حیوان آزار در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره محیط زیست شهرستان مهاباد از تشکیل پرونده برای یک فرد حیوان آزار در مهاباد که تا کنون اقدام به کشتن چندین قلاده‌سگ کرده است، خبر داد و گفت: در اسرع وقت پرونده این فرد به مراجع قضایی تحویل داده می شود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، بخشی از ساحل رودخانه مهاباد را سرتا سر زباله فرا گرفته است. در زیر پیاده رو نزدیک رودخانه هم دخمه ایی برای عبور روان آب و فاضلاب به رودخانه وجود دارد که بوی تعفن گرفته است، جوی آب باریکی از زیر این دخمه خارج و به رودخانه متصل می شود، اطراف محل پر از زباله است و منظره رودخانه به کلی نابود شده است.

این تابلوی کثیف و متعفن که در کنار یکی از جاذبه های بصری شهر پارادوکسی عجیب شکل داده است، محل زندگی یک فرد معتاد شده که روزهایش را در آن مکان به سر می برد.

فرد معتادی که تا کنون چندین بار گزارش حیوان آزاری او توسط حامیان حقوق حیوانات به کردپرس مخابره شده است. پس از جمع آوری مدارک و مستندات از این فرد با هماهنگی اداره محیط زیست شهرستان و یگان حفاظت محیط زیست امروز اول شهریور ماه در محل حاضر شدیم. خبری از این فرد حیوان آزار نبود. اما جلوی دخمه انباشته از زباله بود، احتمال می رود این حجم از زباله توسط همین فرد در محل تلمبار شده است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار کُردپرس در این خصوص بیان کرد: در پی پیگیری‌های حامیان حیوانات، فعالان زیست محیطی و خبرنگار کُردپرس از وجود یک فرد حیوان آزار در شهرستان مهاباد مطلع شدیم.

فاروق سخنور افزود: این فرد میانسال که به مواد مخدر نیز معتاد است در نزدیک رودخانه مهاباد زیر یکی از دخمه ها در وضعیت بسیار اسفباری زندگی می‌کند و از لحاظ روانی فرد متعادلی به شمار نمی‌رود.

سخنور گفت: امروز یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در محل مذکور حاضر شده و مدارک و مستندات لازم را جمع‌آوری کرده اند تا پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شود.

او اظهار داشت: بر اساس گزارش های موجود تاکنون این فرد پس از چندین مورد حیوان آزاری به کشتن چند قلاده سگ هم در نزدیکی رودخانه مهاباد اقدام کرده است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان مهاباد تاکید کرد: در قانون مجازات اسلامی در مورد تضییع حقوق حیوانات در مواد ۶۸۰ و ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی، مجازات‌هایی از جمله حبس از نود و یک روز تا شش‌ماه یا جزای نقدی از یک میلیون‌ و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال پیش‌بینی شده اما این قانون نیازمند به‌روز شدن است

او ادامه داد: همچنین در قانون مجازات اسلامی آمده است که هر شخص خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به حیوان آزاری علی الخصوص شکار یا صید حیوانات یا جانوران حفاظت شده کند به حبس از 2 تا 10 سال محکوم می‌شود.

سخنور تصریح کرد: حیوانات هم مانند انسان از حق حیات، درمان، آرامش، زیست جمعی و پرهیز از نسل کشی برخوردارند و هر گونه حق خوری از آن‌ها به منزله نقض حقوق حیوانات به شمار می‌رود، به همین دلیل دارای مجازات است.

در ادامه این موضوع به نیروی انتظامی مهاباد هم گزارش شد، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز به کردپرس بیان کرد: در صورت تشکیل پرونده توسط محیط زیست شهرستان و حسب دستور دادستان قطعا با این فرد که از سلامت روانی برخوردار نیست مطابق قانون برخورد خواهد شد.

کد خبر 15719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha