آغاز خرید دام مازاد عشایر ایلام از فردا/نرخ مصوب اعلام شد

سرویس ایلام - مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام گفت: با تدابیر و پیگیری های مسئولان استانی بویژه دادستانی مرکز استان و مجموعه های مرتبط زمینه برای خرید، کشتار و بسته بندی دام مازاد عشایر استان ایلام فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مجتبی شیرخانی ضمن تقدیر از دادستان ایلام و جانشین ایشان به خاطر پیگیری های مجدانه برای رفع موانع فراروی خرید دام مازاد عشایر استان، اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری و همراهی همه مجموعه های ذیربط بویژه سازمان جهادکشاورزی، پشتیبانی امور دام، دامپزشکی، بانک سپه، امور عشایری و کشتارگاه صنعتی ایلام؛ فرایند خرید، کشتار و بسته بندی دام مازاد عشایر استان ایلام از فردا آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه های استان بویژه بازتاب ایلام در پیگیری و مطالبه این مطالبه بحق عشایر و دامداران ستودنی و شایسته تقدیر است، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، از فردا(دوشنبه ۱۸ مردادماه) و با همکاری اداره کل امور عشایر استان ۱۰ درصد دام های پلاک کوبی شده حذفی عشایر(دام های پیر) در سطح استان، توسط شرکت پشتیبانی دام استان خریداری می شوند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام با بیان اینکه در گام اول ۶۵ هزار راس دام شامل ۶۰ هزار راس میش و ۵۰۰۰ راس بز خریداری خواهد شد، بیان داشت: فرایند خرید دام مازاد عشایر استان و انتقال به کشتارگاه ایلام از فردا و از منطقه زرین آباد از توابع شهرستان دهلران آغاز خواهد شد.

شیرخانی با اشاره به اینکه نرخ مصوب برای خرید هر کیلوگرم میش ۲۶ هزار تومان و برای هر کیلوگرم بز ۲۵ هزار تومان است، یادآور شد: به ازاء هر کیلو فروش دام، سه کیلو جو یارانه ای در نظر گرفته شده است که به فروشندگان تحویل خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: نحوه خرید و استقرار اکیپ های خرید دام در سطح استان بر اساس میزان درصد خشکسالی و محرومیت مناطق خواهد بود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام ضمن پوزش از جامعه عشایر و دامداران استان به خاطر وقفه پیش آمده، تصریح کرد: از عموم عشایر و دامداران استان انتظار داریم که صبر و حوصله پیشه نمایند و با اکیپ ها و تیم های خرید که تحت نظارت امور عشایری استان فعالیت دارند، نهایت همراهی و همکاری داشته باشند تا فرایند خرید با دقت و سرعت پیش برود.

مجتبی شیرخانی تاکید کرد: تلاش و پیگیری خواهد شد تا زمینه برای خرید دیگر دام های مازاد عشایر(دام های جوان) نیز در فازهای بعدی فراهم گردد.

کد خبر 14909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha