پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی دانشکده پرستاری سقز

سرویس کردستان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دانشکده پرستاری سقز برای نخستین بار در این شهرستان در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش می کند.

فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگار کُرد پرس، اظهار کرد: مجوز یک دوره پذیرش دانشجو در رشته پرستاری با ظرفیت حداکثر ۲۰ نفر در یک ترم تحصیلی در مقطع کارشناسی به شرط انجام تعهدات توسط دانشگاه و درج آن در دفترچه کنکور سراسری از سوی معاونت آموزشی وزارت متبوع صادر شد.

وی افزود: با توجه به تعهد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان مبنی بر نظارت مستمر، ارزیابی و اعتباربخشی درون دانشگاهی، رعایت تمامی استانداردهای کالبدی رشته پرستاری و انعقاد تفاهم‌نامه با معاون آموزشی وزارت متبوع با ظرفیت پذیرش این تعداد دانشجو در مقطع کارشناسی رشته پرستاری برای یک دوره در شهرستان سقز موافقت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه دانشگاه متعهد می‌شود تا بر اساس سند توسعه متوازن نیروی انسانی علوم پزشکی در منطقه آمایشی نسبت به تربیت نیروی انسانی ماهر پرستار در پردیس‌های دانشکده پرستاری یا مراکز وابسته به دانشگاه در سقز اقدام به پذیرش دانشجوی رشته پرستاری کند.

رضاعی با بیان اینکه پذیرش دانشجویان جزو سهمیه دانشگاه علوم پزشکی کردستان بوده و مدرک تحصیلی آنان توسط همین دانشگاه صادر خواهد شد، یادآور شد: اولویت پذیرش دانشجو از میان افراد بومی همان منطقه است که بر اساس قانون عدالت آموزشی توسط دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی تعیین خواهد بود.

وی بیان کرد: این دانشجویان، دانشجوی دانشگاه مادر در مرکز استان محسوب شده و مسئولیت همه فرایندهای آموزشی بر عهده دانشگاه مادر در مرکز استان است.

کد خبر 14888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha